[آپدیت شد]آموزش پس گرفتن مبلغ خریدهای انجام شده در اپ استور و آیتونز

آپدیت جدید: متن های انگلیسی پیشنهادی به انتهای مطلب اضافه شد

 

آپدیت دوم:

دوستان، طبق توصیه‌ی کارشناسان باتجربه، بهتر است در زمینه‌ی ارسال درخواست هایتان نهایت دقت را اعمال کنید؛ زیرا اپل برای تک تک درخواست ها وقت میگذارد و اگر درخواستی صرفا بدلیل شخصی ارسال شود و کاربر فکر کند که میتواند با زرنگی مبلغی را از اپل پس بگیرد، اپل ممکن است او را جریمه کند و حتی اپل آیدی شخص را قفل کند. به طور مثال اکانت اپل آیدی یکی از دوستان به همین دلیل حدود 8 ماه قفل بوده است.

 

امروزه با خرید گیفت کارت ها و استفاده از اعتبار آنها در اپل آیدی، خیلی از کاربران اپل در ایران میتوانند نرم افزارها و بازی های موجود در اپ استور را به طور اورجینال خریداری و نصب نمایند. فروشگاه موزیک و فیلم آیتونز نیز با آرشیوی بسیار گسترده و باکیفیت، آماده است تا از کاربران استقبال کند. اما به هر دلیلی ممکن است که گاهی شما و یا دیگر اعضای خانوده‌تان خریدهای نادرستی انجام دهید و یا به طور اشتباهی یک اپ یا موزیک را خریداری کنید. در این آموزش قصد داریم روش بازپس‌گیری این مبالغ از اپل را به شما کاربران عزیز اپل اپس آموزش دهیم؛ با ما همراه باشید:

 

نکات مهم قبل از ایجاد درخواست پس گرفتن مبلغ:

  • مبلغ تنها به صورت اعتبار در اپل آیدی شما شارژ خواهد شد
  • تعداد دفعاتی که یک اپل آیدی میتواند درخواست پس گرفتن مبلغ داشته باشد، محدود است و برخی میگویند نهایاتا سه یا چهار بار میتوان اینکار را انجام داد
  • برای پس گرفتن مبلغ، باید دلیل قانع کننده‌ای داشت باشید و اینکه از یک آیتم خوشتان نیاید، دلیل موجهی برای اپل نیست
  • پرداخت مبالغ بعد از تایید اپل، معمولا دو تا سه روز طول میکشد
  • درخواست را باید صاحب اپل آیدی به ثبت برساند
  • اگر درخواستتان مورد تایید واقع شود یا نشود، اپل آنرا از طریق ایمیل به اطلاعتان خواهد رساند
  • دلایلی که معمولا مورد قبول واقع میشوند: خرید آیتم مخصوص بزرگسالان توسط کودکان، اشتباه گرفتن دو نام مشابه، نداشتن کیفیت و امکانات توضیح داده شده توسط توسعه دهنده، خرید اشتباهی توسط کودکان، خرید آیتم حاوی محتوای نامناسب و خرید بدون اطلاع و اختیار کاربر

[آپدیت شد]آموزش پس گرفتن مبلغ خریدهای انجام شده در اپ استور و آیتیونز

  • درخواست ها باید به زبان انگلیسی وارد شوند

آموزش پس گرفتن مبلغ از طریق نرم افزار iTunes

  • آیتیونز را باز کنید ( بر روی مک یا ویندوز)
  • بر روی نامتان در منوی بالا کلیک کنید و سپس بر روی Account Info کلیک کنید
  • در بخشی که وارد میشود، پسوورد اپل آیدی تان را وارد کنید
  • سپس در زیر بخش Purchase History، بر روی See All کلیک کنید

[آپدیت شد]آموزش پس گرفتن مبلغ خریدهای انجام شده در اپ استور و آیتیونز

  • بر روی فلشی که در کنار آیتم مورد نظرتان وجود دارد کلیک کنید تا منوی آن باز شود
  • سپس بر روی Report a Problem کلیک کنید
  • با اینکار به سایت اپل منتقل خواهید شد و باید با وارد کردن اطلاعات، وارد حساب اپل آیدی خود شوید
  • سپس میتوانید از طریق گزینه‌ی Refund option، درخواست خود را مطرح کنید و توضیح خود را وارد نمایید

 

آموزش پس گرفتن مبلغ از طریق وبسایت اپل

  • به بخش گزارش مشکلات اپل بروید: http://reportaproblem.apple.com/
  • وارد اپل آیدی خود شوید (لاگین کنید)
  • تب مورد نظر خود را از میان تب های موزیک، فیلم ها، اپ و … انتخاب کنید
  • خرید مورد نظر خود را پیدا کنید و در سمت راست آن بر روی Report a Problem کلیک کنید

[آپدیت شد]آموزش پس گرفتن مبلغ خریدهای انجام شده در اپ استور و آیتیونز

  • دلیل گزارش خود را انتخاب کنید و در قسمت description، توضیح خود را بنویسید
  • بعد از اتمام کارتان، بر روی Submit کلیک کنید

آموزش پس گرفتن مبلغ از طریق آیفون، آیپاد و آیپد خودتان

هر خریدی که انجام میدهید، یک ایمیل با عنوان Your receipt from Apple از طرف اپل برای شما ارسال میشود. بنابراین:

  • نرم افزار Mail را باز کنید
  • دنبال ایمیل هایی با عنوان Your receipt from Apple بگردید، البته اگر آنها را پاک نکرده باشید

[آپدیت شد]آموزش پس گرفتن مبلغ خریدهای انجام شده در اپ استور و آیتیونز

  • بعد از اینکه ایمیل حاوی خرید مورد نظر خود را یافتید، بر روی آن کلیک کنید تا وارد بخش گزارش شوید
  • از اینجا به بعد شما وارد سافاری میشوید و میتوانید مانند قسمت بالا عمل کنید (پس گرفتن مبلغ از طریق وبسایت اپل)

 

امیدواریم این آموزش برایتان مفید واقع شود. اگر شما نیز اطلاعاتی دارید که در این موضوع میتواند مفید باشد، آنرا برای ما ارسال کنید.

 

بدلیل درخواست تعدادی از کاربران، چند متن پیشنهادی انگلیسی را برایتان آماده کردم، البته دقت کنید که حواستان به کلمات آیپد و آیفون و نرم افزار و بازی باشد و آنها را مطابق درخواست خود تغییر دهید:

  • This app doesn’t function as described by it’s developer. Please refund my purchase
  • This app has inappropriate contents and is bought by my children. Please refund my purchase
  • This app is been purchased accidentally by my child, Please refund my purchase
  • This app has adult content that’s not mentioned in it’s description. Please refund my purchase
  • This app doesn’t work on my iPad and crashes, Please refund my purchase

 

این جملات پیشنهادی هستند ومیتوانید به جای کلمات app، iPad و … ،کلمات مورد نظرخود راجایگزین کنید. البته اپل خیلی روی املای جملات و درستی گرامر حساس نیست و همین که بتوانید منظورتان را برسانید، کافی است.