اپل اپس از سال ۹۰ شروع به کار کرده و در راستای آموزش و اطلاع رسانی اپل به کاربران ایرانی خدمت رسانی کردیم
اپل استراتژی بازاریابی خود را به منطقهای و تبلیغات دیجیتال تغییر داده است
اپل در حال بازسازی رابطه خود با آژانس تبلیغاتی TBWA\Media Arts Lab است و قصد ساده و موثر کردن تلاشهای بازاریابی جهانی خود را دارد. به جای بومی سازی تبلیغات برای بازارهای عمده، اپل در حال حاضر بر روی کمپینهای دیجیتال و منطقهای تمرکز کرده است که در نهایت منجر به کاهش هزینهها نیز خواهد شد.
این حرکت اپل باعث کاهش شغل در مقر اصلی و سایر دفاتر TBWA\Media Arts Lab شد. تیم ترجمه و ترجمه خلاقانه ـtranscreationـ این آژانس تبلیغاتی بیشترین اخراجها را به همراه داشت. ترجمه خلاقانه به معنای ترجمه با حفظ هدف پیام است که علاوه بر استفاده از ترجمه باید خلاقیت نیز در آن اثر بگذارد. این واژه یک اصطلاح در حوزه تبلیغات و بازاریابی است.
سخنگوی این آژانس تبلیغاتی گفته که TBWA\Media Arts Lab سازماندهی مجدد خواهد شد و با تغییرات با راه مردم و رسانه و محتوای مصرفی همگام خواهد شد. این فرد در ادامه گفته که فعالیتهای این آژانس در زمینههایی همانند محلی سازی کمتر خواهد شد و سرمایه گذاری بیشتری در زمینههای دیجیتال، تجزیه و تحلیل دادهها و ایجاد محتوای اجتماعی خواهد داشت که منجر به مجموعهای متنوعتر از مهارتهای استراتژیک میشود.
تغییر استراتژی اپل در تبلیغات در مجموعه تبلیغاتی جدید که برای آیپد پرو منتشر شده کاملا مشهود است. این کمپانی همچنین AirPods را به شدت از طریق توییتر تبلیغ میکند. همچنین آگهی جدیدی که با تم کارناوال برزیل منتشر شده، مهر تاییدی دیگر برای تغییر استراتژی اپل در تبلیغات است.