71 درصد بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا در تسخیر اپل و سامسونگ

همیشه زمانی که درباره‌ی صنعت گوشی‌های هوشمند صحبت می‌شود، اپل و سامسونگ نوک قله هستند و سایر کمپانی‌ها از پایین تنها به آن‌ها می‌نگرند. بسیاری از برندها منتظر آن هستند که این دو کمپانی لغزشی کنند و محصولات خود را برای درآمدزایی بیشتر به رخ آنان بکشند. اما تلاش آن‌ها برای تسخیر قله به این زودی‌ها جواب نمی‌دهد. اما این رقابت‌ها در نهایت به سود مصرف کننده خواهد بود.

جدا از بازار جهانی، بازار ایالات متحده‌ی آمریکا همیشه دیدگاهی جالب را از رقابت این دو رقیب سرسخت می‌دهد. طبق بررسی‌های Parks Associates اپل با 40 درصد از سهم بازار تا پایان سال 2015 بازیکن پیشرو در شمال آمریکا است. سامسونگ با 31 درصد در جایگاه دوم این بازار قرار می‌گیرد. و جدی‌ترین تعقیب کننده‌ی آن‌ها الجی است که تنها 10 درصد سهم دارد.

نکته‌ی جالب این است که باید دید آیا پرچمدار جدید الجی، G5 که یک گوشی هوشمند قابل توجه است می‌تواند سهمی از این دو رقیب سنتی را به چنگ خود درآورد. اپل در نیمه دوم سال 2016 نسل جدید آیفون خود را با موجی از تغییرات موسوم به آیفون 7 و آیفون 7 پلاس روانه بازار می‌کند، آیفونی که شایع شده با وجود ویژگی‌های جدیدش با قیمتی مناسب‌تر در ماه مارس معرفی می‌گردد. گلکسی اس 7 نیز انتظار می‌رود یک محصول متفاوت باشد تا یک دستگاه با روند ارتقا تدریجی.

با این حال هنوز هم بازار گوشی‌های هوشمند مکان سخت برای کسب و کار است، اپل، سامسونگ و یا الجی بودن آن مهم نیست. دلیل این سختی و رکود، اشباع بازار است. طبق بررسی به عمل آمده 80 درصد خانواده‌های ایالات متحده دارای یک تلفن هوشمند هستند. در کشورهای اروپای غربی نیز همین اشباع وجود دارد (به طور مثال در اسپانیا این رقم 90 درصد است). با این حال هنوز امید وجود دارد؛ از هر سه دارنده آیفون و 30 درصد از دارندگان سامسونگ طی بازه دو ساله گوشی‌های خود را ارتقا می‌دهند.

می‌توانید برخی از موارد دیگر این بررسی که به صورت تصادفی انتخاب شده را در پایین مطالعه نمایید:

  • بیش از 70 درصد دارندگان گوشی‌های هوشمند در آمریکا ویدیوهای کوتاه با دستگاه خود مشاهده می‌کنند و بیش از 40 درصد آنان ویدیوهای بلند را با دستگاه خود می‌بینند.
  • تقریباً 40 درصد کاربران از سیستم‌های تشخیص صدا استفاده می‌کنند، بیش از نیمی از کاربران آیفون از سیری بهره می‌برند.
  • 36 درصد کاربران با استفاده از وای-فای تماس برقرار می‌کنند
  • 35 درصد کاربران موسیقی در حال پخش با تلفن خود را با اسپیکر گوش می‌کنند
  • 26 درصد از یک برنامه پرداخت برای خرید استفاده می‌کنند
  • 24 درصد ویدیوهای درون دستگاه خود را در یک صحفه نمایش دوم نگاه می‌کنند (همانند تلوزیون، کامپیوتر و …)