مراحل راه اندازی آیفون،آیپاد و آیپد جدید

کاربران آیفون،آیپاد و آیپد برای اینکه بتوانند از دستگاه خود استفاده کنند، تا مدت ها مجبور بودندبرای راه اندازی اولیه گوشی و تبلت خود را به رایانه و برنامه آیتونز وصل کنند اما از آیفون 4s به بعد اپل این امکان را به کاربران داد که با استفاده از گوشی بتوانننددر سرورهای اپل ثبت نام کنند و در نهایت امکان راه اندازی آیفون،آیپاد و آیپد بدون اتصال به رایانه فراهم شد.در این قسمت به شما آموزش می دهیم که چگونه یک آیفون یا آیپد جدید را راه اندازی کنید.

شما از آیفون 4s به بعد علاوه بر اینکه برای راه اندازی مجدد، برای تهیه نسخه پشتیبان هم دیگر نیازی اتصال گوشی خود به رایانه ندارید، زیرا سرویس ابری اپل یعنی آیکلود این کار را انجام می دهد. همچنین دیگر نیازی نیست برنامه‌ها و موزیک‌های خریداری شده را در رایانه ذخیره کرد، چون اپل استور می تواند خریدهای شما را در حافظه خود ذخیره کند. اما برای اینکه بتوانید از آیفون،آیپاد و آیپد خود استفاده کنید، باید برای اولین بار تنظیماتی بسیار ساده را انجام دهید و به اصطلاح آیفون خود را ست آپ کنید. زمانی که برای اولین بار آیفون،آیپاد و آیپد خود را روشن می کنید، با صفحه ای روبرو می شوید که کلمه “سلام” را به زبان های مختلف به شما نمایش می دهد. ابتدا باید انگشت خود را به سمت راست بکشید تا تنظیم اولیه شروع شود.سپس شما می توانید در 16 قدم ساده آیفون خود را راه اندازی کنید:

1- Language Country

اگر زبان گوشی خود را ندانید، زیاد نمی توانید جلو بروید زیرا باید دستور عمل ها را مطالعه کنید، بنابراین اولین قدم این است که به گوشی خود بگویید به چه زبانی صحبت می كنید یا اینکه با کدام زبان ها آشنایی دارید، بعد از این که زبان دلخواه خود را انتخاب کردید، از شما پرسیده می شود که در کدام منطقه و کشور زندگی می کنید.


 

راه اندازی آیفون


2- Wi-Fi Networks

روی شبکه بی سیم محلی خودتان تپ كنید و بعد از وارد کردن رمز، روی گزینه Join یا همان اتصال کلیک کنید البته اگر به شبکه وای فای نیز نیازی ندارید، این امکان برای شما وجود دارد که از داده های تلفن همراه یا همان اینترنت موبایل برای ادامه کار استفاده کنید.

Setting-up-new-iphone-30


 

3- Location Services

آیفون می داند که شما کجا هستید و از همین طریق می تواند گوشی شما را اگر گم شد پیدا کند، یا یک رستوران را با توجه به منطقه شما پشینهاد دهد. شاید برخی از این که اپل و آیفون می دانند که آن ها کجا هستند خرسند نباشند و احساس خوبی نداشته باشند. اگر جزء این دسته افراد هستید می توانید تمام سرویس های مکان یابی را خاموش کنید. این کار با ضربه زدن روی سوییچی که برای فعال و غیر فعال کردن این گزینه تعبیه شده، انجام می شود.

Setting-up-new-iphone-4


 

4- Set Up Your iPhone

اگر پیش از این آیفون داشته اید یا گوشی خود را ریست کرده اید و اکنون می خواهید آن را دوباره راه اندازی کنید،این مرحله برای شماست.در این مرحله این امکان برای شما فراهم شده تا با استفاده از تازه ترین نسخه پشتیبانی که دارید،تنظیمات و اپلیکیشن های خود را بازگردانید.در اینجا دو حالت وجود دارد:

اگر با استفاده از آیکلود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید،می توانید از طریق این گزینه همه چیز را بازگردانید و اگر از طریق آیتونز این کار را انجام داده اید،با استفاده از آن می توانید گوشی خود را راه اندازی کنید.

همچنین از آی او اس 8 به بعد امكانی اضافه شده كه شما میتوانید تمام اطلاعات دستگاه اندرویدی خود را به آیفون خود منتقل كنید .

Setting-up-new-iphone-6

آموزش انتقال اطلاعات از اندروید به آی او اس از طریق نرم افزار Move to iOS


 

5- Apple ID

خرید برنامه از اپل استور ،خرید موزیک و فیلم از فروشگاه آیتونز، استفاده از آیکلود، بازی کردن با دوستان و خیلی از کارهای دیگر همگی به اپل آیدی نیاز دارند. اگر قبل از این اپل آیدی داشته اید، می توانید نام کاربری و پسورد خود را وارد کنید و وارد اکانت خود شوید. اما اگر اپل آیدی ندارید، باید یک اپل آیدی برای خود تهیه کنید که با مراجعه به اینجا می تونید آن را تهیه کنید. البته اگر دوست ندارید با اکانت خود وارد شوید می توانید این قسمت را رد کنید و بعد از اینکه آیفون خود را راه اندازی كردید از منوی تنظیمات وارد حساب اپل آیدی خود شوید.

Setting-up-new-iphone-7

نكته :

اگر امكان رمز 2مرحله ای اپل آی دی خود را فعال كرده باشید، با این صفحه مواجه می شوید :

iphone6-ios9-two-factor-authentication


6- Use iCloud

این صفحه و دو صفحه بعدی را در صورتی مشاهده می که با اپل آیدی خود وار شوید.

Setting up new iphone-7


 

7- Find My iPhone

اگر با اپل آیدی خود وارد شده باشید و از آیکلود استفاده کرده باشید می توانید این گزینه را فعال کنید تا اگر دستگاه خود را گم کرده یا به سرقت رفته است ،از طریق آن پیدا كنید. برای پیدا کردن آیفون،آیپاد و آیپد خودتان می توانید از هر مرورگری این کار را انجام دهید. مثلا می توانید از این طریق به آیفون خود دستور بدهید که با صدای بلند زنگ بخورد که روشی مفید برای پیدا کردن آیفون در خانه است.زمانی که این ویژگی را فعال می کنید، از شما یک رمز 4 رقمی پرسیده می شود و بعد از آن هر کسی بخواهد این ویژگی را غیر فعال کند.،باید این عدد 4 رقمی را بداند.

Setting up new iphone-8


8-iCloud Drive

این امکان که از ios 8 به بعد به آیفون اضافه شده ، یک پوشه در فضای ابری اپل است كه 5گیگابایت برای هر اكانت فضای رایگان قرار میدهد كه از این طریق می توانید به هر فایلی که در هر کدام از دستگاه های اپلی خود دارید دسترسی داشته باشید. این قسمت در اصل چیزی شبیه دراپ باکس است.

9- Touch ID

اگر آیفون 5s به بالا را داشته باشید،این قسمت را در تنظیمات اولیه خواهید دید. اگر می خواهید این امکان را استفاده کنید، با استفاده از کلید Home و اثر یکی از انگشتان خود روی گوشی کد بگذلرید تا بعد از آن برای باز کرده قفل دستگاه نیازی به زدن رمز عبور نداشته باشید.می توانید از این مرحله رد شوید و بعد از بالا آمدن آیفون از طریقه منوی تنظیمات این گزینه را فعال کنید.

 

10- Passcode

اگر تاچ آیدی یا همان کد لمسی را فعال کرده باشید،باید یک رمز 4 یا 6 رقمی (بسته به نوع تنظیم) برای گوشی خود تعیین کنید تا بتوانید در صورت لزوم با قفل گوشی را باز کنید. مثلا هر زمان که گوشی اثر انگشت شما را تایید نکرد،با استفاده از همین رمز است که می توانیدقفل گوشی را باز کنید. اگر کد لمسی را فعال نکرده باشید، می توانید از این گزینه عبور کنید وبدون نیاز به رمز قفل گوشی را باز کنید. البته نکته ای که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که شما باید این رمز را به خاطر داشته باشید چون با توجه به استفاده بیشتر افراد از تاچ آیدی امکان این وجود دارد که شما این رمز را پس از مدتی به دلیل استفاده از تاچ آیدی فراموش کنید.دلیل این کار این است که دستگاه شما در هنگام راه اندازی مجدد از شما این رمز را می خواهد که در صورت فراموش کردن دستگاه باید ریستور شود.

Setting-up-new-iphone-5

 


 

11- iCloud Keychain

این امکان بسیار کاربردی است که تمام نام کاربری ها و رمزهای شما در دنیای وب را به خاطر می سپارد و دیگر نیازی نیست هر بار رمز خود را برای یک حساب کاربری وارد کنید. نکته مهم این است که برای تمام دستگاه های شما همگام سازی انجام می دهد. برای استفاده از این ویژگی باید یک رمز 4 رقمی انتخاب کنید.در آیفون این امکان وجود دارد که با استفاده از همان رمزی که برای گوشی انتخاب کرده اید، این کار را هم انجام دهید. در صورت فعال کردن این گزینه، در صفحه بعد از شما خواسته می شود یک شماره تلفن (مال خودتان یا کسی که به او اطمینان دارید )را ثبت کنید، تا در صورت لزوم اپل بتواند برای باز کردن پسورد شما از این شماره استفاده کند.

Setting-up-new-iphone-111


 

12- Use Siri

در این قسمت امکان غیرفعال کردن سیری را دارید. سیری یکی از ویژگی هاس بسیار کاربردی و عالی است که در سال های اخیر به دنیای گوشی های هوشمند وارد شده است.البته اگر دوست دارید صدای شما به سرورهای اپل فرستاده شود می توانید سیری را خاموش کنید،اما بعدا می توانید از منوی تنظیمات آن را دوباره فعال کنید.

Setting-up-new-iphone-8


 

13- Diagnostics

هنگام کار با گوشی، در پس زمینه اطلاعاتی از گوشی شما برای اپل ارسال می شود، كه این اطلاعات شامل مکان شما،نسخه آی او اس و کارهایی است که در گوشی خود انجام می دهید. با تحلیل این اطلاعات است که اپل می تواند باگ ها و ایراد ها را بیابد وبسیاری از مشکلات را حل کند. البته این اطلاعات هیچ ارتباطی به مسایل خصوصی شما ندارد و هیچ بخشی از حریم خصوصی شما را نقض نمی کند. اما اگر دوست ندارید این اطلاعات به اپل ارسال شود، می توانید این ویژگی را غیر فعال کنید.

Setting-up-new-iphone-10


 

14- App Analytics

سوال این است که آیا مشکلی با این موضوع ندارید که اپل نوع رفتار شما را در استفاده از یک برنامه را برای سازنده ارسال کند ؟

 

15- Display Zoom

در صحفه نمایش های بزرگ مانند آیفون 6 و آیفون 6 پلاس این ویژگی بسیار کارآمداست. در این قمست از شما سوال می شود که دوست دارید صفحه به چه صورتی برای دسترسی کوچکتر شود. اگر حالت استادارد را انتخاب کنید هر چیزی را که روی صفحه اصلی با اندازه اصلی مشاهده می کنید.در صفحه که می بینید،اگر حالت Zoomed را انتخاب کنید،همه چیز را بزرگ شده مشاهده می کنید. البته بعد از این که آیفون را راه اندازی کردید،می توانید از طریق Settings آن را تغییر دهید .

Setting-up-new-iphone-9


 

16- Welcome to iPhone

این آخرین صفحه ای است که شما مشاهده می کنید، بعد از این صفحه آیفون شما به کار می افتد و به صفحه اصلی منتقل می شوید.

ios8_set_up_get_started