۳۸ یا ۴۲ میلی‌متر؟ کدام مدل اپل واچ برایمان مناسب است؟

دستگاه اپل واچ از اواخر ماه آوریل در فروشگاه‌های شرکت اپل عرضه و پیش‌فروش آن نیز از دهم همان ماه آغاز خواهد شد. تنوعی که در مدل بدنه، بندها و ابعاد این دستگاه وجود دارد کسانی که سودای خریدش را دارند به تکاپو انداخته است. شاید بتوان با دیدن چندین عکس از بندها و اطلاع‌یافتن از ویژگی مدل‌های مختلف بدنه از عهده‌ی این دو پارامتر برآمد، اما بین دو مدل ۳۸ میلی‌متر و ۴۲ میلی‌متری این وسیله چگونه می‌توان تصمیم گرفت؟ کدام یک از این‌ها می‌تواند مدلی باشد که قرار است نیازهای ما را بهتر برآورده سازد؟

 

شاید عده‌ای بگویند بین ۳۸ و ۴۲ میلی‌متر چندان اختلافی نیست که چنین دوراهی‌ای حتی اهمیت پیدا کند. اما با در نظر گرفتن اندازه‌های مختلف مچ دست افراد، این موضوع می‌تواند اهمیت ویژه‌ای در خرج چند میلیونی‌ای که این وسیله روی دستتان خواهد گذاشت پیدا کند. بخاطر اهمیت همین موضوع است که اپل به کاربران این امکان را خواهد داد که دستگاه اپل واچ را در اپل استورها به مچ‌های خود بسته و اندازه‌ها و طرح‌های مختلف را به طور عملی تست کنند. اما این کمپانی برای کسانی که چنین امکانی ندارند نیز تدبیر دیگری اندیشیده است.

 

در نسخه‌ی جدید اپلیکیشن اپل استور که بخش ساعت نیز به آن افزوده شده است، می‌توانید به بخشی تحت عنوان compare case sizes رفته و دو سایز مختلف وسیله را با همدیگر مقایسه کنید. در این قسمت تصویر دو مدل ۳۸ میلی‌متر و ۴۲ میلی‌متری اپل واچ دقیقاً به همان ابعادی که قرار است در عمل شاهد باشید خواهید یافت. می‌توانید گوشی خود را بر روی مچتان گذاشته و تصوری تقریبی از نمایی که هر مدل بر روی دستتان ایجاد می‌کنند داشته باشید. طبیعتاً این روش دقیق نیست، ولی بخصوص برای ما کاربران ایرانی که امکان حضور در فروشگاه‌های اپل در داخل کشور و تست‌کردن عملی محصولات برایمان میسر نیست روش قابل قبولی است.