یک ویژگی شبیه به Street View گوگل در iOS 10؟

طبق گزارشات اخیر اپل قصد دارد یک ویژگی جدید برای بهبود نقشه‌ی خود در iOS 10 قرار دهد، گفته می‌شود که این کمپانی با اضافه کردن قابلیتی شبیه به Street View قصد رقابت هر چه بیشتر با گوگل را دارد. طبق گزارشات ون‌های مجهز به لوازم مورد نیاز در سرتاسر دنیا در حال گشت هستند، حتی در شب این ون‌ها به کار خود ادامه می‌دهند و قصد دارند طیف گسترده‌ای از تصاویر را ثبت کنند.

تصویری نیز از این ون‌ها از سوی Apple Insider منتشر شده که در بزرگراهی خارج از نیویورک در حوالی صبح گرفته شده است و این ون با سایر ون‌هایی که در بوستون و مناطق اطراف آن دیده شده شباهت دارد. این یک الگو است که اپل در رابطه با همه چیز تا روز رونمایی سخن نمی‌گوید، اما این کمپانی در ماه ژوئن به طور رسمی تایید کرد که برنامه‌ای برای افزایش دیتا نقشه خود در حال اجرا دارد. همچنین اعلام کرده که در این برنامه حریم خصوصی همانند تصاویر و پلاک‌های ثبت شده حفظ می‌گردد.

در ادامه‌ی تاییدیه خود لیست مکان‌هایی که خودروها اپل در آن‌ها گشت می‌زنند آورده شده است. دوربین، لایدار و سنسورهای GPS با حساسیت بالا به همراه تکنولوژی‌های دیگر بر روی ماشین‎های مذکور نصب شده ، که نشان دهنده‌ی آن است که اپل قصد دارد یک ویژگی شبیه به Street View گوگل به نقشه‌ی خود اضافه کند.

گوگل چندین سال است که این قابلیت عالی را به نقشه‌ی خود اضافه کرده است و اپل به تازگی به فکر آن افتاده است. اپل هیچ زمانی برای رونمایی از حاصل کار خود مشخص نکرده است اما به احتمال زیاد به زودی و در تابستان پیش رو از آن پرده برداری خواهد کرد. انتظار می‌رود که این قابلیت جدید همراه با iOS 10 در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان در ماه ژوئن معرفی گردد.

نقشه‌ی اپل را تا کنون نمی‌توان یک پروژه بسیار موفق نامید، اما باید نوپا بودن آن و پیشرفت قابل توجهش را در نظر گرفت.