یکه‌تاز دنیای بازی‌های نوستالوژیک تا سال ۲۰۱۷ پنج بازی برای آ‌ی‌اواس عرضه خواهد کرد

نیتندو اخیراً در جریان جلسه‌ی ارائه‌ی گزارش مالی این شرکت اعلام کرد که تا ماه مارس سال ۲۰۱۷ پنج عنوان از سری بازی‌های نوستالژیک و بسیار محبوب خود را برای پلتفرم آی‌اواس منتشر خواهد کرد.

 

اوایل سال میلادی جاری این شرکت اعلام کرده بود که با بهره‌گیری از شخصیت‌های محبوبش نظیر ماریو در حال ساخت و توسعه‌ی بازی برای دستگاه‌های مبتنی بر آی‌اواس است. نینتندو در این زمینه همکاری‌ای را با شرکت DeNA آغاز کرده است که طی آن قصد دارد ساخت تمامی بازی‌هایی که قولشان داده شده است را از صفر انجام دهد. این بدان معناست که حاصل کار نه نسخه‌ی پورت‌شده‌ی بازی‌های تکراری پیشین، بلکه عنوان‌هایی کاملاً جدید و نو خواهد بود.

 

نیتندو می‌گوید که بخاطر بالابودن شدت رقابت در عرصه‌ی گیمینگ بر روی گوشی‌های هوشمند، در صورتی که کیفیت بازی‌هایی که از سوی این شرکت تولید می‌شوند مورد توجه کاربران قرار نگیرند و تحسین آن‌ها را برانگیخته نکنند شانس موفقیت بسیار پایین می‌آید. از سوی دیگر تنها پورت‌کردن بازی‌های سابق نیز به تعبیر این شرکت حاصلی به همراه خواهد داشت که با سبک انجام بازی‌ها بر روی صفحه نمایش تاچ همخوانی نداشته و این مسئله منجر به تجربه‌ای حتی پایین‌تر از استانداردهای معمول خواهد شد.

 

در شرح جزئیات بیشتر در خصوص خبر عرضه‌ی ۵ بازی تا سال ۲۰۱۷، نینتندو اعلام کرده است که یکی از این عناوین در سال میلادی جاری از راه خواهد رسید. در صورتی که این شرکت در ساخت بازی برای پلتفرم آی‌اواس نیز بتواند به اندازه‌ای که در ساخت بازی برای کنسول‌های خود پیشتاز بود موفق عمل کند، عرصه‌ی بازی‌های آی‌اواس را از آن چه که هست نیز متنوع‌تر کرده و جای خالی بازی‌های خود را که سال‌هاست حس می‌شود به بهترین شکل پر خواهد کرد.