یاهو مسنجر پس از مدت‌ها به iOS بازگشت! [با ویژگی‌ها جدید]

مطمئناً همه شما با یاهو مسنجر آشنایی دارید! برنامه‌ای که تا چند سال پیش همه چت را با آن می‌شناختند و خبری از تلگرام، وایبر، لاین و … نبود، برنامه‌ای که بارها برای اتصال آن با اینترنت دایال آپ تلاش می‌کردیم و گاهاً دو دقیقه یک بار هم به دلیل کندی سرعت قطع می‌شد 😐 این سرویس تحت وب و برای کامپیتورهای خانگی ارائه می‌شد، بعد از آن‌‎ها نسخه تلفن‌های هوشمند عرضه شد که بنا به دلایل متعدد آن طور که باید موفق نبود. شاید اگر کمپانی بزرگ یاهو تمرکز بیشتری را بر روی تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها می‌گذاشت، حال بسیاری از معادلات فرق می‌کرد، شاید برنامه‌هایی همانند وایبر و تلگرام اینگونه پیشرفت نمی‌کردند و شایدهای دیگر!

پس از مدت‌ها با توجه به موفقیت‌ نرم افزارهایی همانند تلگرام، وایبر و لاین، یاهو دوباره دست به کار شده است و برنامه جدیدی را به عنوان یاهو مسنجر اما با ویژگی‌ها و قابلیت‌های متعددی که در نسخه‌های قبلی آن نبود، عرضه کرده است. بسیاری از قابلیت‌های این برنامه با سایر برنامه‌های این زمینه مشابه است اما ویژگی‌های دیگری را نیز دارا هست که برای کسانی که دنبال محیطی جدید و بهتر می‌گردند گزینه‌ای بسیار مناسب است.

به ادعا کمپانی یاهو، این نرم افزار جدید یاهو مسنجر سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای چت کردن و به اشتراک گذاری تصاویر و انیمیشن‌های GIF است. یک قابلیت دیگر، شما می‌توانید پیام‌های فرستاده شده را پاک کنید، مطمئناً برای شما بارها پیش آمده است که یک پیام و یا عکس را به اشتباه در گروهی و یا برای فردی ارسال کرده‌اید، با این امکان یاهو مسنجر دیگر این اتفاق یک مشکل نخواهد بود، به راحتی می‌توانید آن پیام و عکس را پاک کنید!

همچنین می‌توانید پیام‌ها و تصاویری را که رد و بدل می‌شوند لایک کنید، که مطمئناً این قابلیت در گروه‌ها بسیار کاربردی خواهد بود. علاوه بر پشتیبانی از فایل‌های GIF یک منبع برای این نوع فایل‌ها نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. می‌توانید در یک منبع در حال رشد فایل‌های GIF  که از Tumblr استفاده می‌کند، جستجو کنید که روزانه برترین‌های این نوع فایل‌ در آن قرار داده می‌شود. از طرفی شما می‌توانید در زمانی که آفلاین هم هستید پیام‌های خود را ارسال کنید و برنامه به محض اینکه آنلاین شوید به صورت خودکار آن‌ها را برای شما ارسال خواهد کرد.

یکی دیگر از بخش‌های که یاهو به آن توجه ویژه‌ای داشته تصاویر است، کاربران یاهو مسنجر می‌توانند صدها عکس را برای مخاطبین خود ارسال نمایند. مخاطبین نیز می‌توانند عکس‌ها را در بالاترین کیفیت ممکن که همان کیفیت ارسالی است از برنامه دانلود کنند. ارسال صدها تصاویر با کیفیت بالا آن هم با سرعتی باور نکردنی! که با سرعت اینترنت نجومی ایران مطمئناً قابلیتی کاربردی خواهد بود :v

ویژگی‌های یاهو مسنجر جدید – Yahoo Messenger – Chat and share instantly :

  • چت خصوصی و یا گروهی
  • قابلیت حذف پیام‌ها و عکس‌های ارسالی
  • به اشتراک گذاری تعداد زیادی عکس در رزولوشن بالا به سرعت
  • Swipe کردن برای مشاهده عکس‌ها در حالتی بسیار زیبا
  • انیمیشن‌های gif متعدد
  • لایک کردن تصاویر و متن‌های رد و بدل شده
  • قابلیت درج پیام‌ها و متن‌ها زمانی که آفلاین هستید

نسخه تحت وب این پیام رسان نیز به روزرسانی شده است و در حال حاضر خبری از نسخه‌ی ویندوز این برنامه نیست!!

باید دید که با توجه به محبوبیت قبلی پیام رسان یاهو، بار دیگر این سرویس می‌تواند در میان کاربران جا باز کند. بعید به نظر می‌رسد که با وجود رقبای متعدد یاهو مسنجر بتواند جایگاه قبلی خود را میان کاربران به دست آورد اما با توجه به هجرت دسته جمعی کاربران از وایبر به لاین و پس از آن به تلگرام، و برخی از مسائل دیگر، حداقل در ایران این جایگاه با احتمال ضعیف به دست خواهد آمد. یکی از ضعف‌های این ارائه را می‎توان عرضه نشدن برنامه برای آیپد و ویندوز دانست که شاید به زودی نسخه مخصوص برای آن‌ها هم منتشر شود.

می‌توانید این برنامه را به صورت رایگان از اپ استور دانلود کنید.

تصاویری از محیط برنامه :