یاقوت کبود اپل واچ به قدرتمندی یاقوت کبود به کار رفته در ساعت‌های لوکس سنتی است

می‌دانیم که اپل بر روی دو مدل واچ و واچ ادیشن اپل واچ از کریستال یاقوت کبود به عنوان محافظ صفحه نمایش استفاده کرده است. شاید برای عده‌ای این سوال پیش بیاید که عملکرد کریستال به کار رفته در ساخت این وسیله در قیاس با نمونه‌های به کار رفته بر روی ساعت‌های لوکس سنتی چگونه است؟ برخی از اظهار نظرها در این زمینه حاکی از آنند که به دلیل روند یکتای تولید محصول در شرکت اپل، حصول چنان کیفیتی ممکن نیست. اما در تست انجام‌شده‌ی جدید توسط Lewis Hilsenteger از Unbox Therapy خلاف این ادعا ثابت شده است.

 

در توضیحات ویدیو آمده است که بسیاری از صاحبان اپل واچ نگران هستند که اپل واچ از مواد اولیه‌ی نامرغوبی ساخته شده باشد و کیفیت نهایی محصول چندان قابل رقابت با نمونه‌های قدرتمند بازار سنتی نباشد. از این رو تصمیم به انجام تستی گرفته شد تا تلاشی باشد برای رفع‌کردن پاره‌ای از ابهامات دیگر در خصوص این گجت هوشمند. Hilsenteger در ویدیوی منتشرشده‌ی جدید از یک تست‌کننده‌ی الماس استفاده کرده که کار آن اندازه‌گیری قابلیت هدایت گرمای مواد مختلف است. هدف از این اندازه‌گیری مقایسه‌ی عدد به دست آمده از اندازه‌گیری اپل واچ با عدد حاصل از اندازه‌گیری یکی از ساعت لوکس برند Tissot است.

 

با بردن محافظ ساعت Tissot به زیر دستگاه اندازه‌گیری نشانگر میزان رسانایی بر روی عدد ۸ قرار می‌گیرد. طبیعتاً پس از یافتن این عدد کاربر کنجکاو می‌شود که بداند عددی که برای اپل واچ به دست می‌آید چیست؟ عدد حاصل برای اپل واچ نیز دقیقاً همان ۸ است.

 

 

Hilsenteger در پایان ویدیو اشاره می‌کند که نتیجه‌ی این تست گواهی دیگر بر خارج‌العاده‌بودن پروسه‌ی تولید محصولات اپل است. این کمپانی از همان مواد همیشگی و سنتی جهت استحکام بخشیدن به دستگاه بهره جسته و آن را به شیوه‌ای جدید بر روی دیوایس‌های مدرن و امروزی خود به کار گرفته است. طبیعتاً می‌دانید که یکی از دلایل گران‌تر بودن مدل‌های واچ و واچ ادیشن نسبت به مدل اسپورت مجهزبودن آن‌ها به همین محافظ یاقوت کبود است.