گوگل اپلیکیشن‌های جدید خود برای کار با فایل‌های آفیس را عرضه کرد

ساعاتی پیش گوگل دو اپلیکیشن آی‌اواس جدید را برای کارکردن با اسناد و صفحات گسترده منتشر کرد. دو اپلیکشین Google Docs و Google Sheets به منظور فراهم آوردن امکان ایجاد و ویرایش اسناد مختلف بر روی گوشی‌های موبایل طراحی شده‌اند. قبل از عرضه‌ی Google Docs و Google Sheets ٬ اسناد تنها از طریق اپلیکیشن Google Drive یا نسخه‌ی وب این سرویس‌ها قابل دسترسی بودند. همچنین گوگل در حال برنامه‌ریزی برای عرضه‌ی اپلیکیشنی تحت عنوان Google Slides در آینده‌ای نزدیک و تقویت مجموعه‌ی اپلیکیشن‌های حوزه‌ی productivity خود بر روی آیفون و آیپد است.

screen480x480

این دو اپلیکیشن جدید از استفاده‌ی آفلاین نیز پشتیبانی می‌کنند. بنابراین می‌توانید حتی بی‌نیاز از یک اتصال اینترنتی به مشاهده٬ ادیت و ساخت فایل‌های مختلف بپردازید. Google Docs از قابلیت بازکردن و ادیت اسنادی که پیش از این توسط دستگاهی دیگر بر روی آن‌ها کار شده است را داراست و این اسناد می‌توانند به طور همزمان توسط افراد مختلفی ادیت شده و به اشتراک گذاشته شوند.

با استفاده از Google Docs می‌توانید:

– اسناد جدیدی بسازید و یا فایل‌های دیگری که نوشتنشان را از طریق وب یا دستگاه دیگری شروع کرده‌اید را ادیت کنید.

– اسناد را به اشتراک بگذارید و به طور همزمان با دیگران بر روی یک فایل کار کنید.

– کارهایتان را در هر زمانی حتی بدون یک اتصال اینترنتی انجام دهید.

– کامنت اضافه کنید و یا به آن‌ها پاسخ دهید.

– هیچ‌گاه در مورد از دست‌رفتن کارهایتان نگران نباشید. اسناد شما به محض این که تایپشان می‌کنید ذخیره می‌شوند.

screen480x480 (1)

Google Sheets نیز عملکردی مشابه دارد و اجازه می‌دهد که افراد متعددی بر روی یک سند از طریق وب یا دستگاه‌های دیگر کار کنند. این اپلیکیشن از قابلیت‌هایی نظیر فرمت‌بندی خانه‌ها و مرتب‌سازی دیتا پشتیبانی می‌کند. هر دوی این اپلیکیشن‌ها را می‌توانید از طریق لینک‌های زیر به رایگان از اپ استور دانلود کنید: Google Docs + Google Sheets

این قدم را می‌توان به نوعی اقدامی از سوی گوگل در برابر عرضه‌شدن نسخه‌ی آیپد آفیس و رایگان‌شدن اپلیکیشن‌های iWork در سال قبل دانست. باید صبر کرد و دید که آیا گوگل نیز می‌تواند سهمی در این زمینه در میان کاربران به دست آورد یا نه.