گوشی پزشکی مبتنی بر آیفون، اختراع جدید یک نوجوان ۱۵ ساله

خبری جالب برای دوستداران تکنولوژی. مخترعی به نام Mulumudi از اهالی شهر سیاتل که بیشتر از ۱۵ سال سن ندارد به تازگی کیس بخصوصی برای آیفون ساخته است که دقیقا همانند یک گوشی پزشکی عمل می‌کند و به این ترتیب چنین امکانی را به آیفون می‌افزاید. او این محصول را Steth IO نامیده و اخیراً در یک شوی تلوزیونی حضور پیدا کرده است تا آن را به همگان معرفی کند.

او اشاره کرده است که Steth IO علاوه بر آیفون بر روی دستگاه‌های اندرویدی نیز قابل استفاده است و در آن از کیس بخصوصی برای انتقال صدای تپش قلب به میکروفون این وسیله استفاده می‌شود. پس از دریافت، این صدا به داخل اپلیکیشن مخصوص گجت فرستاده شده و از آن پس قادر به تعامل با نتایج تفسیرشده و نمودارهای مختلف تولید شده بر اساس اطلاعات خواهید بود.

20140517-212828.jpg

طبق آنچه که در وبسایت رسمی این محصول درج شده است، پزشکان حرفه‌ای می‌توانند از قابلیت‌های متعدد این گجت نظیر قابلیت مجسم‌سازی نتایج، کاهش نویز اندازه‌گیری و تقویت صدای دریافتی برای رسیدن به نتیجه‌ای دقیق‌تر و درست‌تر، ذخیره‌ی اطلاعات روی EMR جهت مقایسه‌ی سریال و کارهای متعدد دیگر استفاده کنند.

20140517-212833.jpg

افراد عادی نیز می‌توانند از این وسیله جهت ثبت و ذخیره‌ی وضعیت قلب خود استفاده کنند و با ارسال آن به پزشک معالج خود، نظرات و تشخیص‌های آن‌ها در این باره را بشنوند. در وبسایت محصول اشاره شده است که صحبت‌هایی که در توصیف محصول ذکر شده است، همگی تحت تأیید سازمان FDA هستند و اعتبارنامه‌های کلینیکی دارند. Mulumudi و Mulumudi Jr وسیله‌ی دیگری نیز تحت عنوان LesionSizer ساخته‌اند که می‌تواند به عنوان ابزاری جهت کاهش استنت‌های غیرضروری در آنژیوپلاستی استفاده شوند. جهت آشنایی بیشتر با محصول و یا سفارش آن می‌توانید به وبسایت آن مراجعه کنید.