گزارش کاربران از خم‌شدن دستگاه آیفون ۶ پلاس در جیب

بر اساس گزارش تعداد کم ولی در حال افزایشی از دارندگان دستگاه آیفون ۶ پلاس در فروم‌های وبسایت MacRumors، این افراد پس از مدتی حمل آیفون جدید در جیب‌های شلوارشان شاهد خم‌شدن نافرم این دستگاه شده‌اند. مسئله وقتی ناگوارتر می‌شود که در نظر بگیریم چند روزی نیست که این آیفون‌ها به دست کاربران رسیده است و از این جهت شیوع بیشتر این موضوع در روزهای آینده دور از ذهن نیست. از قول یکی از این کاربران می‌خوانیم:

روز گذشته خانه را در ساعت ۱۰ صبح و در حالی که آیفونم را در جیب سمت چپ (جیب جلو) شلوارم گذاشته بودم ترک کردم. ۴ ساعت برای رسیدن به یک مراسم عروسی رانندگی کردم و در طی مراسم نیز مدت زمان زیادی را هنگام خوردن شام همچنان به صورت نشسته سر کردم. تا ۲ ۳ ساعت دیگر پس از شام نیز مشغول رقص بودیم و در نهایت دوباره چهار ساعت برای رسیدن به خانه پشت فرمان نشستم. پس در مجموع می‌توان گفت آیفون ۶ پلاس ۱۸ ساعت در جیب من بود که اکثر ساعات این مدت نیز صرف نشستن شده بود.

نهایتاً زمانی که به خانه رسیدم و برای رفع خستگی پشت میز قهوه‌خوری و بر روی کاناپه نشستم، مشاهده کردم که بازتاب تصویر پنجره‌ی خانه بر روی آیفون کمی کج شده و از شکل معمول آن خارج شده است.

bent_iphone_6_plus

خم‌شدن آیفون موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیز در طی سال‌های گذشته گزارش‌های مختلفی از خم‌شدن آیفون‌های ۵ و ۵s از سوی کاربران منتشر شده بود. اما طبیعی است که وقتی دستگاهی باریک‌تر و بزرگتر می‌شود، ریسک خم‌شدن آن نیز به طور کلی، و بخصوص زمانی که در جیب قرار گیرد به شدت بالا می‌رود. بر خلاف آیفون‌های کوچیکتر که کمتر در موقعیت‌های مخاطره‌آمیز اینچنینی قرار می‌گیرند، صفحه نمایش آیفون‌های ۶ و ۶ پلاس بخاطر بزرگترشدن نسبت به سابق، به بستری بسیار مناسب برای تأثیرپذیری از فشارهای وارده و در نتیجه خم‌شدن و آسیب‌زدن به دستگاه تبدیل شده‌اند.

اگر در آینده قصد خرید آیفون ۶ پلاس را دارید، برای جلوگیری از آسیب‌های این چنینی به شدت توصیه می‌شود که آیفونتان را قبل از نشستن از جیبتان خارج کنید. اگر این موضوع برایتان اجتناب‌ناپذیر است و راهی جز نگه‌داشتن آیفون در جیبتان نمی‌بینید، سعی کنید از جیب‌هایی برای نگهداری کنید که فضای بیشتری دارند و قرارگیری گوشی در آن‌ها فشاری به آن وارد نمی‌کند. استفاده از کیس‌ محافظ نیز علاوه بر این که دستگاه را در مقابل آسیب‌های ناشی از افتادن حفظ می‌کند، آسیب‌های این چنینی را نیز می‌تواند تا حد موثری کم کند.