گزارش: برنامه اپل برای تولید محتوای اختصاصی

طبق گزارشات، اپل به دنبال تولید محتوای اختصاصی است، تصمیمی که گفته می‌شود برای جبران کاهش فروش آیپد گرفته شده است. طبق گزارش جدید وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه، حاصل کار اپل در اواخر سال جاری به دست کاربران می‌رسد.

اپل در حال حاضر با تولید کنندگان بزرگ هالیوود جهت تولید محتوای منحصر به فرد برای پلتفرم خود مذاکره می‌کند، وال استریت ژورنال همچنین ادعا کرده که اپل به دنبال بازاریابان کهنه کار برای ترویج ابتکار جدید خود است. آمازون و نت‌فلیکس موفقیت قابل توجهی را با طی کردن این مسیر به دست آورده‌اند و به نظر می‌رسد که این غول کوپرتینویی می‌خواهد این راه را دنبال کند. البته اپل در گذشته نیز فعالیت‌هایی در این رابطه داشته است.

اپل در مقیاس کوچکتر کار را آغاز می‌کند اما در جایی که نیاز به سرمایه گذاری باشد، این کمپانی می‌تواند میلیاردها دلار را خرج کند و افراد بسیاری را برای رقابت مستقیم با نت‌فلیکس و آمازون استخدام نماید. اپل باید در گام‌های اول محتاط عمل کند چون محتوای تولید شده توسط اپل با سریال‌های موفقی همچون Stranger Things”, “Westworld” و “The Man in the High Castle” مقایسه می‌شوند.

این تلاش می‌تواند برای اپل به سود هنگفتی تبدیل شود، با توجه به اینکه اپل ستاپ باکس و برنامه مختص به این کار را در اختیار دارد. اما برای تبدیل شدن این استعداد بالقوه به بالفعل، اپل باید محتوای بسیار قوی تولید کند، کاری که در شرایط فعلی سخت‌ترین قسمت این برنامه است.