گزارشات جدید از عرضه‌ی اپل واچ در اواخر اسفند یا اوایل فروردین سال آینده خبر می‌دهند

اپل زمانی که در کنفرانس معرفی آیفون ۶ و ۶ پلاس از محصول اپل واچ پرده برداشت تاریخ عرضه‌ای دقیق‌تر از اوایل سال ۲۰۱۵ را اعلام نکرد. تا به امروز نیز هیچ تاریخ دقیقی برای انتشار این گجت اعلام نشده است. اما گزارشات جدید مدعی هستند که ماه مارس شاید ماه عرضه‌ی این محصول باشد.

 

بر اساس گزارشی که روز گذشته توسط سرویس 9to5Mac منتشر شد، عرضه‌ی اپل واچ در یکی از روزهای ماه مارس ۲۰۱۵ محقق خواهد شد. به عبارت دیگر اواخر ماه اسفند سال ۹۳ و اوایل ماه فروردین ۹۴ شمسی. هر چند که خود اپل زمانی دقیق‌تر از اوایل سال ۲۰۱۵ را برای عرضه‌ی اپل واچ اعلام نکرده است، اما پیش از این در اپل اپس نیز خوانده بودید که Angela Ahrendts معاون ارشد واحد خرده‌فروشی‌های اپل در نامه‌ای به کارکنان فروشگاه‌های مختلف این کمپانی از فصل بهار به عنوان زمان عرضه‌ی این دستگاه یاد کرده بود. بنابراین شنیدن این که تاریخ دقیق‌تر از آن چه تا کنون گفته شده می‌تواند فروردین ماه باشد منطقی است.

 

پیش از نیز اشاره کرده بودیم که اپل برای عرضه‌ی این دستگاه جدید خود برنامه‌ی ویژه‌ای دارد. طبق گزارشات جدید گروه‌های مختلفی از کارکنان فروشگاه‌های اپل دوره‌هایی را خواهند گذراند که طی آن‌ها نحوه‌ی برخورد با مشتری و آشناکردن آن‌ها با دستگاه اپل واچ را خواهند آموخت. این گروه از کارکنان احتمالاً به مقر اصلی کمپانی اپل یا مراکز موجود در کالیفرنیا و تکزاس فرستاده خواهند شد تا دوره‌ی آموزشی را از سر بگذرانند.

 

این دوره‌ی آموزشی از نهم تا شانزدهم فوریه‌ی امسال در جریان خواهد بود. افراد دوره‌دیده پس از بازگشت به فروشگاه‌های اپل پیش از فرارسیدن موعد عرضه‌ی دستگاه وظیفه‌ی آموزش سایر کارکنان را نیز بر عهده خواهند داشت. بنابراین می‌توان به طور خلاصه گفت که برنامه‌ی فعلی اشاره‌شده در گزارش جدید این است برگزاری دوره برای کارکنان ماه فوریه آغاز شده و به دنبال آن اپل واچ در ماه مارس عرضه خواهد شد. اما به هر حال هیچ تاریخ دقیقی در دست نیست و همین پیش‌بینی‌ها ممکن است بخاطر انواع مشکلات به هم بخورد.