کپی جدید شیائومی از اپل، رقیب آیفون SE به بازار می‌آید

کمپانی شیائومی را می‌توان فعال‌ترین کپی کننده از اپل دانست، کمپانی که در بسیاری از موارد از اپل کپی برداری و یا الهام گرفته است. این کپی برداری از گوشی‌های هوشمند گرفته تا لپ تاپ‌های این کمپانی گسترده شده است و حتی برخی لباس پوشیدن، اجرای کنفرانس، حرکات و استایل‌های مدیر عامل این کمپانی را شبیه به استیو جابز می‌دانند! درست است که همه چیز را نمی‌توان کپی برداری دانست اما اینقدر شباهت نمی‌تواند تصادفی و ناخواسته باشد. همانطور که می‌دانید آخرین آیفون اپل یک دستگاه 4 اینچی می‌باشد که هدف آن بازارهای نوظهور بود و توانست آمار خوبی را از نظر فروش در این بازارها به دست آورد. حال خبرهایی رسیده است که شیائومی قصد دارد رقیبی را برای آیفون SE تولید کند و امیدوار است که بتواند اپل را شکست دهد.

کمپانی‌هایی نظیر شیائومی که گرایش به سمت صفحه نمایش‌های بزرگ داشته‌اند حالا با دیدن موفقیت اپل قصد دارند کاری مشابه را انجام دهند. طبق گزارش تایمز هند، نام این دستگاه شیائومی مینی است که یک صفحه نمایش 4.3 اینچی دارد. رزولوشن 1280×720، پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 820 _پردازنده‌ای که در پرچمدار شیائومی (Mi 5) استفاده شده است_ و 3 گیگابايت رم مشخصات مهم دیگر این دستگاه می‌باشد.

همچنین انتظار می‌رود که این دستگاه دوربین ١٣ مگاپيکسلی در عقب، حسگر اثر انگشت و 32 گیگابایت حافظه داخلی داشته باشد. این مشخصات برای یک گوشی میان رده بسیار خوب است، این خوب بودن به قیمت دستگاه نیز کشیده شده است و این گوشی 1800 یوان (تقریبا 274 دلار) قیمت خواهد داشت.

این قیمت یعنی 126 دلار ارزان‌تر از آیفون SE با ظرفیت 16 گیگابایت و 226 دلار ارزان‌تر از مدل 64 گیگابایتی آیفون se. قیمت پایین‌تر در بازارهایی همانند چین و هند که بسیار مهم هستند می‌تواند برگ برنده‌ی شیائومی باشد. مشخص نیست که شیائومی کی این دستگاه را روانه‌ی بازار می‌کند و در کدام کشورها به فروش خواهد رسید.

منبع: iphonehacks