کوتاه‌سازی سریع لینک‌ها در آی‌اواس از طریق اکشن منو

تا به حال پیش آمده که آرزو کنید روشی سریع و مبتنی بر سیستم‌عامل برای کوتاه‌کردن لینک‌ها در آی‌اواس وجود داشت؟ البته واضح است که این کار به وسیله‌ی اپلیکیشن‌های شخص ثالث مختلفی که عرضه شده‌اند قابل انجام است. اما جای خالی روشی مبتنی بر سیستم عامل در آی‌اواس برای انجام این کار حس می‌شود.

ولی تمامی این محدودیت‌ها تا زمانی معنی دارند که دستگاه شما جیلبریک نشده باشد. اگر دستگاهتان جیلبریک شده است می‌توانید این کار را به سادگی از طریق اکشن منو انجام دهید. برای این کار نیاز دارید که توییک Goo.gl shortener for Action Menu را از سیدیا نصب کنید. این توییک مبتنی بر توییک معروف Action Menu بوده و در واقع پلاگینی بر روی آن است.

پس از نصب توییک ابتدا هر لینکی که قصد کوتاه‌سازی آن را دارید انتخاب کنید و سپس از اکشن منو که به طور خودکار ظاهر می‌شود گزینه‌ی Goo.gl را انتخاب کنید.

 

20140404-211237.jpg

 

پس از این کار پیغامی بر روی صفحه به نشانه‌ی شروع کار و پس از چند ثانیه پیغامی حاوی لینک کوتاه‌شده نمایش داده می‌شود. این لینک ساخته‌شده به طور خودکار به حافظه‌ی کلیپ‌بردتان کپی می‌شود و در هر محل از طریق گزینه‌ی Paste می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

20140404-211243.jpg

 

توجه کنید که اگر چه می‌توانید چندین لینک را انتخاب کنید، اما موقع کوتاه‌سازی تنها لینک نخست کوتاه می‌شود. برنامه‌نویس توییک اعلام کرده است که پشتیبانی از کوتاه‌سازی چندین لینک به طور همزمان در صورتی که درخواستی از طرف کاربران صورت بگیرد در نسخه‌های آتی توییک گنجانده خواهد شد.

این توییک را می‌توانید به رایگان از سورس بیگ‌باس دانلود و نصب کنید.