کاهش سهم اپل و سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم

میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم مشخص شده است و کمپانی سامسونگ یک رکورد را برای از دست دادن سهم بازار از خود به جا گذاشته است. این کمپانی نسبت به سال گذشته 14 درصد افت داشته، به بیانی دیگر، سامسونگ 12 میلیون گوشی هوشمند نسب به مدت زمان مشابه پارسال کمتر فروش داشته است. البته در این میان می‌توان چند میلیون از آن‌ها را به جمع آوری نوت 7 نسبت داد اما هنوز هم این بدترین کاهش سهم بازار برای سامسونگ محسوب می‌شود.

شاید فکر کنید که اپل این سهم را به دست آورده است اما رقیب سامسونگ نیز کاهش سهم بازار را تجربه کرده است. آمار منتشر شده دو هفته از فروش آیفون 7 را نیز پوشش می‌دهد و این کمپانی نسبت به سال گذشته 6 درصد افت داشته است. در سه ماهه سوم سال 2016 اپل 373 میلیون گوشی هوشمند فروخته و توانسته 11.5 درصد از سهم بازار را کسب نماید. اما همانطور که در گذشته به آن اشاره نمودیم، اپل توانسته که 104 درصد از سود این سه ماهه را کسب نماید.

حال این پرسش پیش می‌آید که کدام تولید کنندگان افزایش سهم داشته‌اند؟ در چند ماه گذشته برندهای چینی همانند هوآوی، ویوو و Oppo گام‌های بلندی برداشتند و سه ماهه مطرح شده نیز متفاوت نبوده است. هوآوی در این میان توجه ویژه‌ای را طلب می‌کند و سهمی نزدیک به اپل را در بازار از آن خود نموده است. این کمپانی قیمت گذاری گوشی‌های هوشمند میان رده و رده بالا خود را نیز به اپل و سامسونگ نزدیک کرده است و احتمال دارد به زودی سهم بزرگی را از سود این صنعت کسب نمابد و درخشش آن‌ها تنها در سهم بازار نباشد.

q3-phone-sales-gartner

منبع: Gartner