کالبد شکافی اپل واچ 2 :پردازنده 2هسته ای، آنتن GPS و …

چندی پیش و در زمان معرفی watchOS 3 به بررسی تمام ویژگی‌های این نسخه از سیستم عامل پرداختیم. در کنفرانسی كه آیفون ۷ در مرکز توجهات بود، اپل واچ ۲ نیز معرفی شد. نسل دوم گجت پوشیدنی اپل که بسیار شبیه به سری قبلی خود است و این دو دستگاه را به سختی می‌توان از راه دور تشخیص داد.

مثل همیشه شركت iFixit دست به كار شد وپس از خرید اپل واچ 2 ،آن را زیر تیغ برد و قطعات سخت افزار، درصد تعمیر پذیری و دیگر جزئیات را منتشر كرد. ما نیز در اپل اپس به عنوان بزرگترین مرجع فارسی زبان اپل، كالبد شكافی اپل واچ 2 را در اختیار شما دوستاران عزیز قرار میدهیم .


در اپل واچ 2 چسب قوی تر نسبت به نسخه قبلی استفاده شده كه احتمالاً برای افزایش مقاوت در برار آب اضافه شده است. اتصالات ZIF در محل های اتصال دهنده ضعیف تر از نسخه قبلی ست كه میتواند خبر خوبی برای تعمیر پذیری اپل واچ 2 باشد. چیپ NFC Controller مدل NXP 67V04 استفاده شده در اپل واچ 2 همانند چیپی ست كه در آیفون های سری 7 بكار گرفته شده. باطری اپل واچ 2 نیز به 273 میلی آمپر ساعت ارتقاء یافته وبه گفته اپل این نسخه از ساعت هوشمند هم عمر باطری 18ساعتی خواهد داشت.

در مقایسه با اپل واچ 1 ،روی باطری اپل واچ 2 از چسب آدامسی برای محكم شدن اتصال صفحه نمایش دستگاه استفاده شده است. اپل واچ 2 دارای یك IC مدل AD7149 اطراف واشر نیرو لمسی ست كه برای برنامه ریزی و پردازش سرعتر و بازدهی بهتر جایگیری شده است. موتور Taptic الكتریكی بزرگتر برای بازخورد بهتر حركت دایره ای شكل قرار گرفته است.

واما GPS … ؟

آنتن GPS در قسمت بالایی ساعت قرار گرفته و با اضافه شدن آنتن GPS، اپل واچ 2 فقط یك گام با ابزار مستقل گوگل برای نقشه و مكان یابی پیشرفته فاصله دارد و اپل رشد سریعی برای این ویژگی خاص برای اپل واچ 2 پیش بینی میكند.

میكروفون وبلند گو به یك لاستیك انعطاف پذیر مانند یك دریچه هوا برای ورود وخروج صدا مجهز شده كه مسلماً با نفوذ آب وگرد وغبار مبارزه می كند. این درچه در مقابل ورود آب مانند یك پمپ عمل میكند كه عمل پمپاژ همزمان با خاموش شدن صفحه نمایش به صورت خودكار فعال میشود و سخت افزار را در مقابل آسیب مقاوم می سازد.

و در پایان تیم iFixit امتیاز 6 از 10  برای تعمیر پذیری به اپل واچ 2 اختصاص داده است.