چگونه iOS خود را در نیمه شب به صورت خودکار آپدیت کنیم؟

با عرضه‌ی iOS 9 کاربران می‌توانند به روزرسانی دستگاه را به نیمه‌ی شب موکول کنند. گزینه‌ی نصب خودکار در مسیر زیر زمانی که یک فریمور جدید دانلود شود در دسترس است.

Settings → General → Software Update

در نسخه‌های قبلی iOS، فریمور جدید به صورت خودکار دانلود می‌شود و دو گزینه در اختیار شما قرار می‌داد, Install (نصب) و Later (بعداً). در iOS 9 و بالاتر، با انتخاب Later گزینه‌های دیگری ( Install Tonight و Remind Me Later) به شما ارائه می‌شود. برای فعال کردن گزینه نصب خودکار باید رمز عبور خود را وارد کنید، اگر برای دستگاه خود رمز عبور تعریف نکرده‌اید، انتخاب Later تاییدیه نمی‌خواهد.

زمانی که رمز عبور را وارد کردید، دستگاه به شما اعلام می‌کند که سیستم عامل جدید به صورت خودکار نصب می‌شود و به شما گزینه‌ای برای نصب iOS در نیمه‌ی شب (به طور مثال 2 تا 4 بامداد) ارائه می‌کند. در نسخه‌های قبلی iOS با انتخاب Later، باید به مسیر زیر برای نصب مراجعه نمایید و گزینه Install را انتخاب کنید.

Settings → General → Software Update

انتخاب ساعت نصب iOS بستگی به استفاده شما از دستگاه دارد، دیوایس شما با توجه به زمان‌هایی که از دستگاه استفاده نمی‌کنید، ساعت پیشنهاد می‌کند. در تصویر زیر برای آپدیت خودکار ساعت 9 شب تا 1 بامداد در نظر گرفته شده است.

iOS-9.3-Auto-Install-firmware-updates-iPod-touch-screenshot-001

با انتخاب گزینه Remind Me Later نیز شما یک یادآور برای نصب به روزرسانی تنظیم می‌کنید که این مورد نیز یک گزینه جدید است. ظاهراً پس از انتخاب نکردن گزینه نصب خودکار دیگر نمی‌توانید از آن استفاده نمایید.

کاربران مک نیز با مراجعه به مسیر زیر می‌توانند تنظیمات خودکار نصب OS X را مشاهده نمایند.

System Preferences → App Store

OS-X-El-Capitan-System-Preferences-App-Store-Mac-screenshot-001

در iOS هرگز برای آپدیت OTA چنین قابلیتي وجود نداشته است. همچنین کاربران با مراجعه به مسیر زیر می‌توانند موزیک‌ها، اپلیکیشن‌ها و کتاب‌هایی که در سایر دستگاه‌ها خریداری و ثبت کرده‌اند را دانلود کنند.

Settings → iTunes & App Stores

iOS-7-App-Store-Automatic-Downloads

در iOS 7 و بالاتر، سیستم عامل به صورت خودکار به روزرسانی‌های جدید را زمانی که به برق و وای-فای وصل باشد، دانلود می‌کند. لازم به ذکر است که با فعال بودن گزینه آپدیت خودکار اپلیکیشن‌ها، نسخه‌های جدید توسط دستگاه دریافت می‌شوند که با مراجعه به مسیر زیر می‌توانید آن را فعال یا غیر فعال کنید.

Settings → iTunes & App Stores

توجه: احتمال اینکه در روند آپدیت مشکلی رخ دهد بسیار کم است اما برای اطمینان حتماً از دستگاه خود با آیتونز و یا iCloud پشتیبان بگیرید.