چه سرنوشتی در انتظار iPhone 5 است؟!

iphone_5_box_header

 

دیگر فقط چند روز تا کنفرانس اپل مانده است و روزانه همگی شاهد عکس های متعدد و مختلف از دو محصول آینده اپل هستیم.ولی آیا تا حالا فکر کرده ایم که چه بلایی سر محصول های قبلی اپل می آید؟!

متاسفانه باید اعلام کنم که این خبر چندان خوشی برای کسانی که آیفون 4 و 4 اس و 5 دارند نیست!

اخیرا شایعه هایی منتشر شده است که باور بر این هستند که اپل پس از معرفی 5 سی و 5 اس تولید تمام آیفون های قبلی را متوقف خواهد کرد.این شامل iPhone4,iPhone 4S و حتی شاید iPhone 5 باشد.

اپراتور مشهور Vodafone اخیرا عکسی منتشر کرده است که در آن شاهد لغو قرار داد این کمپانی در برخی محصولات با اپل هستیم.در این عکس شاهد متوقف شدن قرارداد آیفون 5 هادر مدل های 32 و 64 گیگابایتی هستیم.براساس این عکس دیگر شاهد تولید مدل های 32 و 64 گیگابایتی آیفون 5 نیستیم و این شرکت فقط مدل 16 گیگابایتی را پشتیبانی می کند.

vodafone

 

در عکسی دیگر هم که وبلاگ Flo’s Weblog منتشر کرده است شاهد محصولات پشتیبانی شده آینده این کمپانی هستیم که همان طور که مشخص است تنها مدل آیفون 5 که آماده ی ارسال است مدل 16 گیگابایتی می باشد و تمام مدل های 32 و 64 گیگابایتی وضعیت عدم ارسال دارا هستند.

vodafone 2

 

نکته ی عجیب هم این است که اپراتوز کانادایی Telus هم از ارسال مدل های 32 و 64 گیگابایتی آیفون 5 اجتناب کرده است و از تاری 28 سپتامبر دیگر شاهد عرضه ی این دیوایس ها از این اپراتور نخواهیم بود.

telus_iphone5

 

اگر روند همینطور ادامه یابد پس از معرفی iPhone 5C و iPhone 5S فقط شاهد مدل 16 گیگابایتی آیفون 5 خواهیم بود و تولید iPhone 4 و iPhone 4S به طور کامل متوقف خواهد شد.

به این ترتیب اپل راه خود را با 3 دیوایس که دارای درگاه Lightning هست ادامه خواهد داد.این یعنی تا سال آینده فقط iPhone 5,iPhone 5S و iPhone 5C تولید خواهد شد.

به نظر شما آیا این اقدام به نفع اپل است؟!