پیداشدن سر و کله‌ی iH8sn0w این بار با جیلبریک پایدار آی‌اواس ۸.۱.۱

هکر خوشنام دنیای جیلبریک با نام iH8sn0w به تازگی ویدیویی در اکانت یوتیوب خود منتشر کرده است که در آن یک دستگاه آیپد ۳ مجهز به آی‌اواس ۸.۱.۱ جیلبریک‌شده را به تصویر می‌کشد. اهمیت این موضوع در این است که اپل در آپدیت ۸.۱.۱ تازه با پچ‌کردن سه حفره‌ی امنیتی جلوی جیلبریک پانگو ۸ را گرفته است. اما ظاهراً حفره‌هایی که برای جیلبریک‌کردن باقی مانده‌اند کم نیستند و این که چه میزان از آن‌ها قابل یافتن باشند به توانایی هکرها باز می‌گردد. این ویدیو را می‌توانید در زیر تماشا کنید:

 

 

بار دیگر باید اشاره کنیم که چون یک نسخه‌ی جیلبریک‌شده می‌بینیم به این معنا نیست که در آینده‌ای نزدیک جیلبریک پایدار و عمومی آی‌اواس ۸.۱.۱ را نیز خواهیم دید. اگر پیگیر اخبار جیلبریک آی‌اواس ۷ بوده باشید با سابقه‌ی iH8sn0w آشنایی دارید. این هکر موفق به جیلبریک‌کردن نسخه‌های متعددی از آی‌اواس ۷ شده بود، اما هیچگاه روشی برای جیلبریک‌کردن این نسخه برای عموم کاربران منتشر نکرد.

 

iH8sn0w در توضیحات ویدیو نوشته است که از جمعه‌ی گذشته به همراه XanderKitteh مشغول کار بر روی این جیلبریک بود. همچنین در ادامه آمده که در این جیلبریک از نتایج بررسی‌ها و تحقیقاتی که به طور مشترک با یوزر ذکرشده به دست آورده‌اند استفاده شده است. یعنی روش جیلبریک متفاوت از آن چیزی است که معمولاً مورد استفاده قرار می‌گیرد. جالب‌تر این که این جیلبریک هیچ ارتباطی به بوت‌روم یا HFS ندارد و فعلاً تنها رو دستگاه‌هایی قابل انجام است که کابل یو‌اس‌بی آن‌ها از نوع ۳۰ پینی نسل پیشین باشد.

 

شنیدن اخبار مختلف در مورد این که آی‌اواس ۸.۱.۱ قابل جیلبریک است موجب خوشحالیست. البته iH8sn0w تنها شخصی نیست که موفق به این کار شده است. یکی از افراد نزدیک به تیم پانگو نیز موفق به یافتن ۴ حفره‌ی جدید شده است که می‌شود از آن‌ها برای جیلبریک‌کردن آی‌اواس ۸.۱.۱ استفاده کرد. اما مسئله اینجاست که احتمال عرضه‌شدن جیلبریک این نسخه کم است و هکرها ترجیح می‌دهند که حتی در صورت وجود راهی برای جیلبریک آخرین نسخه‌ی آی‌اواس، آن را تا پیش از عرضه‌ی آی‌اواس ۸.۲ عمومی نکنند. بنابراین اگر بر روی آی‌اواس ۸.۱ هستید همچنان بر روی این نسخه بمانید و از دیوایس جیلبریک‌شده‌ی خود لذت ببرید. جالب این که آی‌اواس ۸.۱ همچنان توسط اپل ساین می‌شود و اگر بر روی هر نسخه‌ی غیر ۸.۱ قرار دارید می‌توانید تا فرصت محدودی به آی‌‌اواس ۸.۱ بروید.