پخش زنده کنفرانس 7 سپتامبر

اپل دعوت‌نامه‌های کنفرانس 7 سپتامبر (17 شهریور) را ارسال کرده است، رویدادی که به احتمال قریب به یقین در آن از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس رونمایی می‌شود.

طبق شایعات خطوط آنتن آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به لبه‌های بالایی و پایینی دستگاه منتقل شده‌اند. این سری از آیفون بدون پورت 3.5 م.م عرضه می‌شود و یک اسپیکر دوم جایگزین این پورت خواهد شد. لنز دوربین عقب آیفون 7 بزرگتر خواهد شد و آیفون 7 پلاس نیز از یک دوربین دوگانه بهره می‌برد. هر دو دستگاه دارای دکمه هوم لمسی خازنی هستند و الکترومگنت‌های به کار رفته در آن، احساس کلیک روی یک دکمه واقعی را به شما القا می‌کنند. قلب تپنده این دو آیفون جدید تراشه A10 است و هر دو دارای باتری با ظرفیت بالاتر نسبت به نسل قبل خود هستند. (1960 میلی‌آمپر برای آیفون 7 و 2910 میلی‌آمپر برای آیفون 7 پلاس) همچنین رم آیفون 7 پلاس 3 گیگابایت خواهد بود.

همچنین ممکن است در این کنفرانس از اپل واچ 2 رونمایی شود. طبق گزارش تحلیلگر معروف اپل، مینگ-چی کو، دو نسخه مختلف از اپل واچ 2 رونمایی می‌شوند. یکی از نسخه‌ها دارای GPS و فشار سنج خواهد بود. به طور کلی این سری از اپل واچ ضد آب است و از پردازنده سریعتری بهره می‌برد. همچنین انتظار می‌رود که ظرفیت باتری در نسل دوم اپل واچ افزایش یابد و شاهد یک باتری 334 میلی‌آمپری در این دستگاه باشیم.

این مراسم به صورت زنده قابل مشاهده است و از طریق تکنولوژی HLS پخش می‌شود. HLS نیاز به سافاری در آیفون، آیپاد و آیپد دارای iOS 7  و بالاتر دارد. کاربران مک نیز باید از سافاری 6.0.5 یا بالاتر و OS X v10.8.5 یا بالاتر استفاده نمایند. کاربران ویندوز نیز می‌توانند از مرورگر Microsoft Edge در ویندوز 10 استفاده نمایند. دارندگان اپل تی‌وی نسل 2 یا 3 با نسخه نرم افزاری 6.2 یا بالاتر و تمامی کاربران نسل چهارم اپل‌ تی‌وی نیز می‌توانند کنفرانس را به صورت زنده مشاهده نمایند.

منبع: اپل