پتنت اپل امکان چت‌کردن را همزمان با دیدن نمای پشت گوشی فراهم می‌کند

هفته‌ی گذشته سازمان پتنت و نشان‌های تجاری ایالات متحده‌ی آمریکا اطلاعاتی در مورد پتنتی تحت عنوان ‘Transparent Texing’ منتشر کرد که اپل در اواخر سال ۲۰۱۲ آن را ثبت کرده بود. در این پتنت پس‌زمینه‌ی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان تبدیل به ویدیوی زنده‌ای از نمای دوربین پشت گوشی شده است.

این فناوری موجب ایجاد این تصور می‌شود که صفحه‌ی نمایش دستگاه شفاف است تا کاربران قادر به دیدن جلوی پای خود در حین چت‌کردن باشند. هدف این فناوری این است که چت‌کردن و انجام سایر کارها را در حین راه‌رفتن برای کاربران آیفون (و دیگر گوشی‌ها) امن‌تر کند.

چکیده‌ی توضیحات در مورد این پتنت را از وبسایت AppleInsider می‌خوانیم:

دوربین یک دستگاه الکترونیکی ارتباطی می‌تواند به طور مداوم تصاویر ویدیوئی را برای قرارگیری در پس‌زمینه دستگاه ضبط کند، در حالی که یک گفت‌وگوی متنی نیز بر روی صفحه در حال انجام باشد. این دوربین می‌تواند دوربین عقب دستگاه باشد. بنابراین این تصاویر نشان‌دهنده‌ی نمایی هستند که کاربر اگر دستگاه شفاف بود می‌دید. دوربین دستگاه می‌تواند به طور مداوم تصاویر ویدیویی را برای قرارگرفتن در پس‌زمینه‌ای از یک گفت‌گوی متنی فراهم کند، تا بدین طریق کاربر دستگاه به طور مداوم بتواند از محیط پشت گوشی آگاه باشد در عین این که بر روی متن گفت‌گو نیز تمرکز کرده باشد.

در این تصویر می‌توانید نحوه‌ی عمل این تکنولوژی را ببینید:

20140331-134558.jpg

البته این تکنولوژی به کلی نو نیست. در حال حاضر نیز اپلیکیشن‌های شخص ثالث فراوانی در در اپ‌استور وجود دارند که امکان نوشتن مسیج و ایمیل در حالی که تصویر دوربین پشتی دستگاه در پس‌زمینه‌ی استریم می‌شود را می‌دهند.

اما این حقیقت که اپل در حال کار برای اجرای محلی این تکنولوژی است قابل‌توجه است. باور کنید یا نه تعداد حوادث ناشی از مسیج‌نوشتن در حال راه‌رفتن در سال بیشتر از تعداد حوادث ناشی از مسیج‌نوشتن در حال رانندگی‌کردن است، و دولت به طور مداوم از شرکت درخواست ارائه‌ی راه‌حلی برای این مسئله می‌کند.