پانگو: جیلبریک برای دستگاه‌های 32 بیتی عرضه نمی‌شود

تیم پانگو موفق شد iOS 9.2 تا iOS 9.3.3 را جیلبریک کند و باز هم در یک اقدام ستودنی آن را در اختیار همه قرار داد. این جیلبریک از تمامی دستگاه‌های 64 بیتی که در iOS 9.2 تا iOS 9.3.3 هستند، پشتیبانی میکند اما دارندگان دستگاه‌های 32 بیتی شرایطشان مشخص نبود.

تیم پانگو در اکانت جدید رسمی خود در Reddit اعلام کرده که خبری از جیلبریک برای دستگاه‌های 32 بیتی نخواهد بود.

تیم پانگو یک اکانت رسمی در Reddit برای خود به تازگی ساخنه که به برخی از سوالات متداول پاسخ دهد و در رابطه با جیلبریک برای دستگاه‌های 32 بیتی گفته است: متاسفانه برنامه‌ای برای دستگاه‌های 32 بیتی در حال حاضر نداریم.

جیلبریک

اپل با عرضه آیفون 5s مشخص کرد که قصد دارد به تراشه‌های 64 بیتی روی بیاورد و آیفون 5c و تمامی دستگاه‌های قبل از آن 32 بیتی محسوب می‌شوند.

دستگاه‌های 64 بیتی:

  • iPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone SE
  • iPod touch 6G
  • iPad mini 2, iPad mini 3, iPad mini 4, iPad Air, iPad Air 2, iPad Pro

دستگاه‌های 32 بیتی:

  • iPhone 4s, iPhone 5, iPhone 5c
  • iPod touch 5G
  • iPad mini, iPad 2, iPad 3rd gen, iPad 4th gen

با توجه به اینکه دستگاه‌های 32 بیتی iOS کمتر در بازار رواج دارند و دستگاه‌های روز همه 64 بیتی هستند، تیم عرضه کننده جیلبریک برای عرضه ابزاری برای جیلبریک آن‌ها علاقه‌ای از خود نشان نداده است. Saurik، خالق سیدیا، در Reddit اخیراً به این مسئله اشاره کرده که اگر تیم پانگو بخواهد برای دستگاه‌های 32 بیتی جیلبریک عرضه نماید، باید دوبرابر کار کند. پس با این شرایط خیلی بعید است که جیلبریک برای دستگاه‌های 32 بیتی عرضه شود و تقریبا باید قید آن را زد!