شارژر بی سیم با برد بیش از 4.5 متر در آیفون 7 ؟

طبق گزارشی که به تازگی منتشر شده است یک شرکت استارت آپ کوچک به نام Energous با اپل برای استفاده فن آوری WattUp خود در آیفون به توافق رسیده است. طبق گزارش اپل به طور انحصاری از فن آوری آنان استفاده خواهد نمود که اجازه شارژ دستگاه‌ها را به صورت بی سیم تا شعاع 15 فوتی ( 4.572 متر) را می‌دهد. تراشه Energous در داخل دستگاه قرار می‌گیرد و آنقدر کوچک است که تاثیری در اندازه‌ی تلفن همراه نخواهد گذاشت.

این تراشه با یک فرستنده که در هر جای اتاق می‌تواند قرار گیرد، کار می‌کند. به بیانی دیگر اگر تراشه WattUp در آیفون 7 استفاده شود و شما یک فرستنده در دفتر خود داشته باشید، گوشی شما بیشتر روز را در حال شارژ شدن است. اگر شما یک فرستنده در اتاق خواب خود داشته باشید، دستگاه شما تمام شب و حتی زمانی که در حال لباس پوشیدن برای مدرسه و یا کار هسید شارژ می‎شود. اگر اپل انحصاراً صاحب WattUp شود، می‌تواند یک منبع جدید درآمد با فروش فرستنده‌های آن به افرادی که آیفون‌هایشان دارای تراشه مورد نیاز است، را به دست بیاورد.

کمپانی Energous در گذشته اعلام کرده بود که بهره برداری تجاری آنان در سال 2016 و یا 2017 رخ خواهد داد. اگر این تراشه در آیفون 7 استفاده نشود، ممکن است در آیفون 7s شاهد حضور آن باشیم.

البته باید به این نکته اشاره کرد که اپل و Energous به صورت علنی  درباره همکاری بین آن‌ها چیزی نگفته‌اند، و بدان معنی است که بحث برای انحصاری بودن این تکنولوژی برای اپل وجود دارد. Louis Basenese از تحلیلگران حوزه فناوری، فردی است که شواهدی را برای روابط اپل و Energous یافته است. در اوایل سال گذشته Energous یک قرداد با یک کمپانی که نام آن ذکر نشد بست، این کمپانی که نام آن برده نشد با عنوان یکی از پنج شرکت برتر لوازم الکترونیکی شرح داده شد. Basenese با یک فرآیند حذفی به نام اپل به عنوان کمپانی که طرف قرداد است، رسید. در لیست او اپل، سامسونگ، اچ پی، مایکروسافت و هیتاچی به عنوان نامزد حضور داشتند.

از آن لیست ما می‌توانیم به راحتی اچ‌پی و هیتاچی را با توجه به اینکه تلفن همراه نمی‌سازند حذف کنیم. از آنجا که سامسونگ تراشه‌ها خود را در این رابطه دارد می‌توانیم از آن عبور کنیم. تنها اپل و مایکروسافت می‌مانند. مایکروسافت که به تازگی وارد بازار تلفن همراه شده است، شایعات از خروج این کمپانی از این عرصه می‌گویند. بنابراین تنها یک کمپانی می‌ماند. البته با توجه به اصرار پنهان کاری اپل در رابطه با روند پیشروی خود باید نام آن به صورت مخفی باقی بماند. Louis Basenese

WattUp می‌تواند چیزی باشد که بازار جهانی تلفن هوشمند را در آینده احیا می‌کند. امیدواریم که تحلیل‌ها و بررسی‌های لوئیس حقیقت داشته باشد و اپل در نهایت کمپانی باشد که از این تکنولوژی استفاده می‌کند. مطمئناً اگر این تراشه در نسل‌های بعدی آیفون و یا آیپد استفاده شود، شرایط بازی را عجیب به سود اپل می‌کند.

می‌توانید ویدیو مربوط به این فناوری را در پایین مشاهده و یا دانلود نمایید.