ویژگیهای جدید Apple TV در tvOS 9.2

در هنگام معرفی نسل جدید Apple TV بسیاری معتقد بودند که این دستگاه موفقیت چندانی حاصل نمیکند و از ادامه‌ی راه بازخواهد ماند اما پس از شروع فروش این محصول و علاقه‌ای که برنامه‌نویسان برای نوشتن و یا پورت کردن اپها از خود نشان دادند ، مشخص کرد که این وسیله دارای جایگاه ویژه‌ای در میان محصولات صوتی و تصویری و همینطور نسل آینده‌ی تلویزیون‌ها خواهد داشت.

اپل نیز همانند دولوپرها سعی در بهبود کیفیت و کارایی Apple TV 4 داشته و در آپدیتهای جدید اهتمام خود را در این موضوع نشان داده است.با انتشار نسخه‌ی بتای tvOS 9.2 مشخص شد که امکانات و قابلیتهای جدید در این بروزرسانی برای اپل تیوی در نظر گرفته شده که در ادامه به پاره‌ای از آنها خواهیم پرداخت ، اگرچه مشخص نیست که این تغییرات در نسخه‌ی نهایی نیز وجود خواهد داشت یا خیر.

اتصال Keyboard بلوتوثی:

یکی از مشکلات اپل تیوی در خصوصا تایپ کلمات و جملات در بخشهای این دستگاه است ، درست است که وجود تاچ پد کوچک در قسمت بالای ریموت و یا انجام دستورات صوتی توسط Siri , کار را نسبت به گذشته راحت‌تر کرده اما امکان اتصال کیبوردهای بدون سیم و بلوتوثی در این دستگاه احساس میشد ، خوشبختانه اپل این موضوع را مد نظر قرار داده و این ویژگی را در آپدیت جدید لحاظ کرده است.

ساخت پوشه برای اپلیکیشن‌ها:

از موارد مهم نبود ساخت Folder یا پوشه برای قرار دادن اپلیکیشنهای دلخواه درون آن میتوان نام برد ، ظاهرا این قضیه‌ نیز در اپدیت جدید حل شده و شما میتوانید یا ساختن پوشه خود را از گشتن و Scroll کردن صفحه برای یافتن اپ مورد نظرتان راحت کنید.

43

پادکست:

وجود Apple Music مسلما عامل مهمی در موفقیت اپل تیوی جدید بوده اما بسیاری نیز علاوه بر گوش دادن به موسیقی دوست دارند بتوانند در حین کار از پادکستهای محبوب خود نیز لذت ببرند بنابراین به نظر میرسد یک اپلیکیشن Podcast به مانند آنچه که در iOS شاهد آن بودیم را در tvOS 9.2 خواهیم دید.

App Switcher:

اگر نگاه کلی به سیستم عامل اپل تیوی داشته باشیم خواهیم دید که بسیاری از قابلیتها و شکل و ظاهر اپها ، منوها مشابه iOS9 است اما موضوعی که تفاوت واضحی را ایجاد کرد App Switcher است که بسیار به iOS8 و نسخه‌ی ایپد دارد تا به اپ سویچر iOS9. این پارامتر نیز از دید اپل دور نمانده و قرار است ورق زدن اپها و صفحات باز شده و سویچ کردن و بستن آنها همانند نسخه‌ی ۹ ای او اس شود.

23

Mapkit:

شاید این قایلیت خیلی به درد ما یوزرهای عادی نخورد اما قطعا امکانی است که برنامه‌نویسان از آن استقبال زیادی خواهند کرد چرا که میتوانند بواسطه‌ی این ابزار نقشه و لایه‌های و پوشش های مختلفی را به اپلیکیشنهای خود اضافه کنند ، اگرچه برای ما دقیقا مشخص نیست این ویژگی چه اهمیتی برای حضور در اپهای اپل تیوی دارد اما مسلما از اینکه دست دولوپرها را بیش از پیش برای راحتی کار باز میگذارد خوشحالیم.

تا عرضه‌ی نسخه های بتای بعدی و در نهایت انتشار رسمی tvOS9.2 بایستی منتظز ماند و دید آیا این تمام امکاناتی است که قرار‌است در آپدیت جدید لحاظ شود یا میتوان انتظار تغییرات دیگری را نیز داشت.