وزارت دادگستری آمریکا: باز نکردن آیفون تروریست تنها یک استراتژی بازاریابی است

وزارت دادگستری با ورود به ماجرا قصد دارد اپل را مجبور به پذیرش حکم و کمک برای باز کردن آیفون تروریست حادثه سن برناردینو کند.

وزارت دادگستری با تشکیل پرونده‌ای ادعا می‌کند که تنها دلیل اینکه اپل، آیفون این ترورریست را رمزگشایی نمی‌کند، استراتژی بازاریابی است! دادستان به جای در پیش گرفتن یک روند منطقی حقوقی با این تشکیل پرونده و اظهار نظرات خود نزاع بین دولت اوباما و اپل را تشدید کرد.

امتناع اپل به نظر می‌رسد که به نگرانی آن‌ها برای الگوی کسب و کار خود و بازاریابی برندشان مرتبط است. این پایانی برای حریم خصوصی نیست.

FBI از اپل می‌خواهد که قابلیت حذف خودکار و تاخیر برای اشتباه وارد کردن رمز عبور را حذف کند و پس از آن روشی را پیاده کند که بتوانند به صورت الکترونیکی رمز را وارد کنند تا با استفاده از یک کامپیوتر مدرن بتوانند هزاران یا میلیون‌ها بار رمز را وارد کنند.

وزرات دادگستری اپل را متهم به اغراق به راه حل برای تطبیق خود با حکم دادگاه کرده است. دادستان معتقد است که این کار دشوارتر از ارائه یک به روزرسانی جدید که اپل به طور منظم ارائه می‌دهد، نیست. مدیر اپل خود اذعان کرده است که این امکان از لحاظ فنی وجود دارد، اما ساخت آن را خطرناک دانسته و گفته است که هیچ تضمینی برای استفاده آن در این مورد خاص وجود ندارد.

اپل برای پاسخ رسمی زمان بیشتری را خواسته و تا هفتم اسفند ماه به آنان فرصت داده شده است. ظاهرا این قصه سر دراز دارد! باید دید که اپل سرانجام سرتعظیم در قبال این خواسته نامعقول فرود می‌آورد؟!

پ.ن: تصویر قرار داد شده از اپل استور شانگهای است.