وجود باگ جزئی در آپدیت به iOS 7.1.2

همانطور که می دانید اپل به تازگی آپدیت جدید 7.1.2 را برای دیوایس های خود منتشر کرده است و در آن برخی باگ های جزئی و مشکلات امنیتی در iOS 7.1.1 مانند قفل شدن صفحه نمایش و یا مشکل عدم کدگذاری ضمیمه های ایمیل را در آن برطرف کرده است. اما متاسفانه این آپدیت برای برخی از کاربران مشکل ساز بوده است.

یک تاپیک جدید در صفحه ی پشتیبانی وبسایت اپل ایجاد شده است که برخی از کاربران در آن اظهار داشته اند هنگامی از منوی Settings–>General–>Software Update اقدام به آپدیت دیوایس خود می کنند نوار آبی رنگ تا نصف پر می شود و پس از آن آپدیت ثابت می شود و چرخ دنده ها ساعت ها در حال چرخیدن می مانند اما آپدیت انجام نمی شود.

راه حلی که برای بسیاری از این کاربران موفقیت آمیز بوده است انجام یک هارد ریست بوده است. اگر شما نیز هنگام انجام این آپدیت با همین مشکل مواجه شده اید کافیست یک بار دکمه ی هوم و دکمه ی پاور را همزمان به مدت 10 ثانیه نگه دارید و تا وقتی لوگوی اپل نیامده است آن ها را رها نکنید. پس از مشاهده ی لوگوی اپل می توانید دکمه ها را رها کنید و منتظر باشید تا دیوایس روشن شود و سپس سعی کنید آپدیت به iOS 7.1.2 را ادامه دهید.

همچنین در برخی موارد دیوایس عکس وصل کردن به آیتونز را نشان می دهد که متاسفانه در این حالت فایل های سیستمی دچار مشکل شده اند و شما راهی به جز ریستور از طریق آیتونز ندارید. بنابر این حتماً پیش از اقدام به آپدیت به 7.1.2 از دیوایس خود بک آپ کامل تهیه کنید