واکنش تند اپل به درخواست FBI ؛ ما کاربران خود را به خطر نمی‌اندازیم

حکمی بی‌سابقه توسط یک قاضی فدرال صادر شده است که اپل را به رمز گشایی آیفون 5C فردی که در تیر اندازی سن برناردینو دست داشته مجبور می‌کند. طی این حکم اپل رمزنگاری سیستم خود را باید بشکند و در پی آن امنیت میلیون‌ها کاربر به خطر می‌افتد.

حال اپل با نامه‌ای سرگشاده توپ را به زمین سیستم قضایی انداخته است که در آن تیم کوک، مدیر عامل اپل گفته که با این دستور اپل باید یک درب پشتی (حفره امنیتی) برای رمز گذاری آیفون قرار دهد. تیم کوک هشدار داده که این دستور بیش از همین پرونده را تحت تاثیر قرار می‌دهد و میلیون‌ها کاربر را در سراسر جهان در خطر می‌اندازد. آن چیزی که دولت درخواست کرده است دقیقا یک شاه کلید است که قادر است صدها میلیون قفل را باز کند، از رستوران‌ها و بانک‌ها گرفته تا فروشگاه‌ها و خانه‌ها!

بخشی از پیام:

پیامی برای مشتریان

دولت ایالات متحده در اقدامی بی سابقه از اپل درخواستی دارد که امنیت مشتریان ما را تهدید می‌کند. ما با این دستور مخالفت می‌کنیم که پیامدهای بیشتری از پرونده‌ی حقوقی مورد بحث دارد.

این لحظه‌ای مهم برای مباحث عمومی است، و ما می‌خواهیم مشتریانمان و مردم در سراسر کشور آن چیزی که در خطر است را درک کنند.

ضرورت رمز گذاری

گوشی‌های هوشمند که آیفون پرچمدار آن‌ها است به یک بخش اساسی از زندگی ما تبدیل شده‌اند. مردم از آن‌ها برای حجم شگفت انگیزی از اطلاعات شخصی استفاده می‌کنند؛ از مکالمات خصوصی گرفته تا تصاویر ما، موسیقی‌های ما، یادداشت‌های ما، تقویم و مخاطبین ما، اطلاعات مالی و سلامتی ما، و حتی جاهایی که رفته‌ایم و می‌رویم!

تمامی اطلاعات باید از هکرها و مجرمان که می‌خواهند به آن‌ها دسترسی داشته باشند، آن‌ها را بدزدند، و از آن‌ها بدون اطلاع و اجازه ما استفاده کنند محافظت شوند. مشتریان اپل و سایر کمپانی‌های حوزه فناوری انتظار دارند که ما تمام قدرتمان را برای محافظت از اطلاعات شخصی آن‌ها به کار بگیریم، و ما در اپل عمیقاً به حفظ اطلاعات آن‌ها متعهد هستیم.

به خطر انداختن امنیت اطلاعات شخصی ما در نهایت می‌تواند موجب به خطر افتادن ایمنی ما باشد. به همین دلیل است که رمز گذاری برای همه‌ی ما تا این حد مهم شده است.

برای سال‌های بسیاری ما از رمز گذاری برای محافظت از اطلاعات شخصی مشتریانمان استفاده کرده‌ایم، زیرا معتقدیم تنها راه برای امن نگه داشتن اطلاعات آن‌ها است. ما حتی این اطلاعات را از دسترس خود نیز دور قرار داده‌ایم چون معتقدیم که محتویات آیفون شما هیچ ارتباطی به ما ندارد.

حادثه سن برناردینو

ما از عمل ترورسیتی مرگبار دسامبر سال گذشته در سن برناردینو غمگین و شوکه شدیم. ما برای زندگی‌های از دست رفته سوگواری می‌کنیم و عدالت را برای تمامی کسانی که زندگی‌هایشان تحت تاثیر قرار گرفت، خواستاریم. FBI در روزهای بعد از حمله از ما کمک خواست، و ما برای حمایت از دولت در حل این جنایت وحشتناک سخت کار کردیم. ما هیچ دلسوزی برای تروریست‌ها نداریم.

زمانی که FBI داده‌هایی را که در دسترس ما بود درخواست داد، ما ارائه دادیم. اپل با احضاریه معتبر و حکم بازرسی، در پرونده سن برناردینو موافقت کرد. ما همچنین مهندسان خود را برای ارائه مشاوره به FBI قرار دادیم و ما بهترین ایده‌ها را در برخی از موارد تحقیقی به آن‌ها دادیم.