نیویورک تایمز:برتری iPhone 5S بر Samsung Galaxy S5

حتماً همگی با نیویورک تایمز آشنا هستید و می دانید که جزو برترین روزنامه های موجود در کل دنیا است. این مقاله عیناً از نیویورک تایمر نوشته شده است و نظر شخصی اینجانب در آن گنجانده نشده است

پس از عرضه ی Galaxy S5 توسط شرکت سامسونگ مقالات زیادی در سرتاسر اینترنت درباره ی کیفیت ساخت و ویژگی های این گوشی تلفن هوشمند منتشر شده است که تمامی این مقالات حاکی از خوب و مناسب بودن این دیوایس می باشد

اگرچه این گوشی تلفن ویژگی های جدید زیادی نسبت به مدل قبلی آن ندارد اما به نظر می رسد سامسونگ توانسته است با عرضه ی این گوشی در بین گوشی های مبتنی بر اندرویید بهترین باشد. تنها رقیبی که در حال حاضر در بین گوشی های اندروییدی برای Samsung Galaxy S5 قابل تصور است گوشی HTC One  است که از نظر ظاهری زیباتر از S5 است اما به همان اندازه کارایی ندارد.

iphone-galaxy-s5

اینکه Samsung Galaxy S5 بهترین گوشی مبتنی بر سیستم عامل اندرویید است عالیست اما مطمئناً خیلی از مردم دوست دارند بدانند جدا از نوع سیستم عامل کدام گوشی در بین همه ی گوشی ها بهترین است؟ به عبارت دیگر مردم می خواهند بدانند بین Samsung Galaxy S5 و iPhone 5S کدام گوشی بهتر است؟

جواب این است که گوشی Samsung Galaxy S5 عملکرد جالبی در مقابل iPhone 5S ندارد و از هر جهتی که بخواهید مقایسه را انجام دهید باز هم به این نتیجه می رسید که عملکرد iPhone 5S از Samsung Galaxy S5 بهتر است.

البته این حرف به این معنی نیست که گوشی سامسونگ S5 گوشی بدی است و اگر کسی آن را بخرد ضرر می کند با توجه به اینکه این دیوایس باتری قوی تری نسبت به آیفون دارد و همچنین ضد آب هم هست.

به جز مواردی که در بالا گفته شد یکی از موارد برتری که سامسونگ S5 نسبت به iPhone 5S دارد بزرگ بودن صفحه نمایش آن است که البته مورد مهمی در تصمیم خرید مشتریان حساب می شود و خیلی از مردم علاقه دارند گوشی که می خرند دارای صفحه ای بزرگ باشد. اما سوال اینجاست اگر اپل در آینده ی نزدیک دیوایس های 4.7 اینچی و 5.5 اینچی عرضه کند آیا همچنان افرادی که به صفحه ی بزرگ در گوشی علاقه دارند به طرف خرید گوشی های سامسونگ می روند؟

19bits-s5vsapple1-blog480

سود اپل از فروش دیوایس های خود به تازگی کاهش یافته است زیرا هنگامی که قرار باشد پول زیادی بابت خرید اسمارت فون داده شود اکثراً ترجیح می دهند در قبال این پول زیاد صفحه نمایش کوشی هم بزرگ تر باشد کما اینکه اپل هم در گزارش اخیر خود اشاره کرده است که مشتریان آیفون علاقه مند به داشتن آیفونی با صفحه ی بزرگ تر هستند

مشکل پیش آمده برای آیفون در فروش گوشی های خود با عرضه ی یک آیفون با صفحه نمایش بزرگ تر برطرف می شود ولی آیا مشکل سامسونگ هم به این راحتی قابل حل است؟

سامسونگ باید تاچ آیدی که به تازگی روی دیوایس S5 گذاشته است را به طریقی تقویت یا تعویض کند زیرا تکنولوژی آن قدیمی است و طبق گزارشاتی که از کاربران رسیده است کارایی کافی و عملکرد مناسب در شرایط مختلف مانند تاچ آیدی آیفون را ندارد.

به طور خلاصه اگر به دنبال گوشی تلفن هوشمند با صفحه ی بزرگ و امکانات و کارایی و سرعت خوب هستید همچنان Samsung Galaxy S5 بهترین گزینه برای شماست ولی باید صبر کرد و دید پس از عرضه ی دیوایس های جدید اپل سامسونگ که یکی از برتری های بزرگ خود یعنی صفحه نمایش بزرگ نسبت به آیفون را از دست داده است برای رقابت با اپل چه چاره ای می اندیشد