نینتندو فعالیت شبیه‌ساز GBA4iOS را متوقف کرد

به گزارش سرویس The Next Web ٬ Riley Testut سازنده‌ی امولاتور معروف و پرطرفدار پلتفرم Game Boy برای آی‌اواس تحت عنوان GBA4iOS که پیش از این نیز در اپل اپس به معرفی آن پرداخته بودیم را به دنبال اقدام جدید نینتندو علیه ادامه‌ی کار این سرویس توسط تنظیم درخواست Digital Millennium Copyright Act از روی وبسایت GitHub حذف کرده است. Testut اعلام کرده است که این امولاتور به عملکرد خود بر روی آی‌اواس کما فی السابق ادامه خواهد داد٬ اما امکانی که برای دانلود رام‌های مختلف در داخل اپلیکیشن وجود داشت به صورت موقت غیرقابل‌دسترس خواهد بود.

404

آخرین آپدیت اساسی GBA4iOS در فوریه‌ي گذشته منتشر شد که با خود پشتیبانی از آیپد٬ پشتیبانی از کنترلرهای آی‌اواس ۷ ٬ تغییر پوسته‌ی کنترلرها٬ ادغام سرویس دراپ‌باکس و اضافه‌شدن مرورگر درون‌اپی که امکان دانلود بازی‌های Game Boy را از هر وبسایتی ممکن می‌سازد را به همراه داشت. این امولاتور همچنین بخاطر دور زدن محدودیت اپ استور اپل در نصب اپلیکیشن‌ها و بدین ترتیب ممکن‌شدن قابلیت نصب آن بر روی دستگاه‌های جیلبریک‌نشده نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت.

gba4ios

سال‌هاست که اپل موضع سفت و سختی مقابل عرضه‌ی شبیه‌سازها در اپ استور گرفته است. این موضع باعث شده است که اپلیکیشن‌هایی نظیر GBA4iOS به دنبال روش‌های جایگزینی جهت نصب‌شدن بر روی دستگاه کاربران بگردند. حتی شبیه‌سازهایی نظیر iMAME و iDOS که توانسته بودند به اپ استور راه بیایند٬ به دلایل قانونی و مرتبط با کپی‌رایت پس از مدت کوتاهی از اپ استور بیرون کشیده شدند.

اگر چه حال شاهد حذف‌شدن شبیه‌ساز GBA4iOS هستیم٬ اما شبیه‌ساز NDS4iOS برای کنسول نینتندو DS که ماه گذشته منتشر شد همچنان از طریق وبسایتش قابل دریافت است. فعلاً مشخص نیست که آیا نینتندو سیاست مشابهی سیاست برخورد با GBA4iOS در برابر سایر شبیه‌سازها نیز پیش خواهد گرفت٬ و یا این که GBA4iOS طعمه‌ی محبوبیتش شده است.