نگاهی نزدیک به قابلیت Find My AirPods

اپل اولین نسخه آزمایشی iOS 10.3 را منتشر کرد که می‌توان مهمترین ویژگی آن را Find My AirPods دانست. یک قابلیت جدید که به Find My iPhone اضافه شده و به شما در یافتن AirPods گم شده کمک خواهد کرد. با توجه به ابعاد کوچک AirPods و بی‌سیم بودن این محصول، امکان گم شدن آن بسیار زیاد است که این قابلیت می‌تواند به دارندگان این هدفون کمک کند.

با استفاده از Find My iPhone می‌توانید آخرین مکانی که از AirPods شما در نقشه ثبت شده را مشاهده کنید و همچنین دستور پخش صدای بلندی را از آن بدهید تا اگر در نزدیکی شما باشد، آن را به راحتی بیابید.

محل AirPods چگونه مشخص می‌شود؟

اگرچه اپل هیچ جزئیاتی از این ویژگی جدید منتشر نکرده است، اما برخی از موارد را می‌توان حدس زد و نحوه کار را متوجه شد. AirPods با بلوتوث به دستگاه متصل است، به احتمال قریب به یقین به محض قطع اتصال با دستگاه، آیفون مختصات GPS محل را ذخیره می‌کند. این شبیه به قابلیت به خاطر داشتن مکان پارک ماشین، در نقشه اپل است.

با این قابلیت نمی‌توان محل دقیق را مشخص کرد اما به هر حال محدوده‌ای که هدفون همراه با آیفون بوده مشخص می‌شود و اگر دزد محترمی آن‌ها را برنداشته باشد، می‌توانید در همان مکان پیدایشان کنید.

چگونه محل AirPods خود را در نقشه مشاهده کنیم؟

1- برنامه Find My iPhone را باز کنید و اطلاعات مورد نیاز را وارد نمایید. پس از لحظاتی این برنامه دستگاه‌های متصل به حساب شما را نمایش می‌دهد. در لیست به دنبال AirPods بگردید و آن را انتخاب نمایید.

2- شما آخرین مکان ثبت شده از AirPodsـتان را در نقشه مشاهده می‌کند. اگر دایره دور آن به رنگ خاکستری بود، به این معناست که به هیچ کدام از دستگاه‌های شما متصل نیست و تنها گزینه در این شرایط رفتن به محل مشخص شده است تا شاید بتوانید هدفون خود را پیدا کنید.

چگونه صدایی را برای یافتن AirPods پخش کنیم؟

اگر دایره دور AirPods در نقشه سبز باشد، بدین معناست که این محصول به یکی از دستگاه‌های شما متصل است و مطمئناً در نزدیکی آن قرار دارد. بر روی گزینه Actions تپ کنید.

3- سپس گزینه Play Sound را انتخاب نمایید. صدایی با گام بالا پخش می‌شود که به تدریج نیز افزایش می‌یابد. با این صدا می‌توانید در محیط‌های نسبتاً ساکت هدفون خود را بیابید.

4- شما همچنین گزینه‌ای برای قطع صدای هدفون سمت راست و یا چپ دارید. این دو گزینه زمانی که یکی از هدفون‌ها گم شده است، بسیار کاربردی خواهد بود.

5- پس از یافتن AirPods با انتخاب Stop Playing، پخش صدا را متوقف کنید. دقت داشته باشید که اگر می‌خواهید این قابلیت را تست کنید، حتما هدفون‌ها را از گوش خود خارج نمایید.

این قابلیت به تازگی اضافه شده و در حالت آزمایشی به سر می‌برد و کمی ضعیف به نظر می‌رسد اما به هر حال می‌تواند در برخی موارد کمک کند.

منبع: iDB