نشانه‌هایی از دستگاه مک مینی سال ۲۰۱۴ در صفحه‌ی پشتیبانی اپل

روز گذشته یکی از صفحات مربوط به سرویس Boot Camp در سرویس پشتیبانی اپل آپدیتی به خود دید که طی آن نام دستگاه مک‌مینی سال ۲۰۱۴ در متن این صفحه آورده شده است. موضوعی که چندی پس از انتشار اخبار آن تصحیح شد، اما این ایده به ذهن‌ها متبادر شده است که ظاهراً دستگاه مک مینی جدیدی در شرف عرضه است.

این موضوع نخستین بار توسط سرویس 9to5Mac شناسایی و اعلام شد و نسخه‌ای از وضعیت آن زمان صفحه نیز جهات اثبات ادعای سرویس ذخیره شده است که در این آدرس می‌توانید مشاهده کنید. در این آپدیت اطلاعاتی در مورد آی‌مک‌های ارزان‌قیمت ۲۰۱۴ و مک‌بوک ایرهای ۲۰۱۴ نیز به صفحه اضافه شده بود. البته در شرایطی که اضافه‌شدن اطلاعات دستگاه‌های عرضه‌نشده به صفحه را شاهد بودیم، در سوی دیگر هیچ اطلاعاتی در مورد مک‌بوک پروهای جدید که روز گذشته عرضه شدند وجود ندارد.

اگر چه نوشتن‌شدن عبارت “مک مینی اواسط ۲۰۱۴” در این صفحه می‌تواند تنها یک اشتباه ساده باشد، اما مدت زمان طولانی‌ای است که این دستگاه آپدیتی به خود ندیده است. آخرین به روز رسانی این دستگاه به اواخر سال ۲۰۱۲ باز می‌گردد. این سری از دستگاه‌های اپل تنها خط تولید مک است که اضافه‌شدن پردازنده‌های Haswell اینتل را به خود ندیده است. اما با وجود چنین شرایطی، جز اشاره‌ی مذکور در صفحه‌ی پشتیبانی اپل، هیچ اشاره‌ی مستدلی مبنی بر این که آپدیتی برای این دستگاه در راه است وجود ندارد.

کنفرانس‌های متعددی نظیر کنفرانس پیشین معرفی آیپد یا کنفرانس WWDC امسال فرصت‌هایی برای آن که اپل نسخه‌ی به روز شده‌ای از این کامپیوتر دسکتاپ را عرضه کرد تلقی می‌شدند، اما هیچ کدام از این رویدادها میزبان چنین دستگاهی نبودند. هیچ اطلاعاتی وجود ندارد که بر اساس آن بگوییم احتمال دارد اپل چه زمانی چنین دستگاهی را عرضه کند. اما ذکر شدن نام این دستگاه در صفحه‌ی پشتیبانی اپل این امید را زنده نگه می‌دارد که حداقل شاید اپل خط تولید این وسیله را متوقف نکند.