نسخه‌ی پیش‌نمایش آفیس ۲۰۱۶ مک به طور عمومی عرضه شد

چندی پیش رسانه‌های مختلف از احتمال عرضه‌ی آپدیتی برای بسته‌ی آفیس از سوی مایکروسافت در طی سال ۲۰۱۴ صحبت می‌کردند. سال ۲۰۱۴ تمام شد و چنین اتفاقی به مرحله‌ی عمل نرسید. اما اواخر همان سال ۲۰۱۴ بود که خبرهایی منتشر شدند از این که مایکروسافت در سال ۲۰۱۵ آپدیتی اساسی برای این بسته منتشر خواهد کرد و پیش‌نمایشی از آن را نیز پیش از عرضه‌ی رسمی و نهایی محصول در اختیار کاربران قرار خواهد داد. ساعتی پیش این خبر به واقعیت بدل شد.

 

مایکروسافت ساعتی پیش نخستین پیش نمایش از نسخه‌ی ۲۰۱۶ بسته‌ی آفیس مک را که به طور عمومی توسط کاربران قابل دریافت است منتشر کرد. در این بسته ۵ اپلیکیشن اصلی شرکت قرار گرفته‌اند: Word، Excel، OneNote، PowerPoint، و Outlook. مایکروسافت اعلام کرده که نسخه‌ی جدید این اپلیکیشن‌ها از آخرین قابلیت‌های تعبیه‌شده در سیستم عامل مک بهره می‌برند و به طور کامل با صفحه نمایش رتینا هماهنگ هستند. طراحی رابط کاربری نسخه‌ی جدید دوباره به طور کامل از صفر انجام گرفته است.

 

مایکروسافت با اشاره به قابلیت Ribbon و ویژگی‌های بین پلتفرمی نظیر شورتکات‌های کیبورد خاطر نشان کرده که با نسخه‌ی جدید بسته، تجربه‌ی کامل استفاده از مجموعه‌ی آفیس بر روی مک نصیب کاربران خواهد شد. البته همانطور که اشاره شد فعلاً با یک نسخه‌ی پیش نمایش مواجه هستیم و داشتن انتظاری بیش از این جایز نیست. اما خوشبختانه مایکروسافت اعلام کرده که نسخه‌ی Preview را به طور مرتب آپدیت کرده و در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۵ نسخه‌ی نهایی بسته از راه خواهد رسید. همانطور که گفتیم نسخه‌ی Preview توسط عموم کاربران قابل تست و استفاده است. در صورتی که علاقه‌مند به تجربه‌ی کار با این بسته هستید می‌توانید از طریق این لینک اقدام کنید.