نسخه‌ی جدید نرم‌افزار TinyUmbrella منتشر شد؛ امیدی دوباره برای دانگرید آی‌اواس

کاربران سابق آی‌دیوایس‌های اپل با ابزار TinyUmbrella آشنا هستند. این نرم‌افزار شناخته‌شده‌ترین ابزاری است که سابق بر این برای دانگرید سیستم‌عامل آی‌دیوایس‌ها به کار گرفته می‌شد. توسعه‌دهنده‌ی این نرم‌افزار دوباره پس از مدت‌ها اقدامی نو کرده و این ابزار را با ظاهری کاملاً نو و متفاوت از پیش به روز کرده است. در این نسخه‌ی جدید و آزمایشی امکان ذخیره‌ی فایل‌های SHSH فراهم شده و توسعه‌دهنده‌ی ابزار با نام Notcom کاربران را به استفاده از این قابلیت دعوت کرده است.

 

Notcom می‌گوید که نسخه‌ی فعلی TinyUmbrella در حال حاضر قادر به فراهم‌کردن امکان دانگرید به نسخه‌های پیشین آی‌اواس نیست، اما در ادامه نیز افزوده است که اگر دلیل خوبی برای به‌روزکردن این ابزار نمی‌دید این کار را انجام نمی‌داد. اینطور که معلوم است قرار است خبرهای خوشی در آینده بشنویم که فعلاً موعد همگانی‌شدن آن‌ها فرا نرسیده است. Notcom همچنین اشاره کرده است که در ساخت نسخه‌ی جدید ابزار با iH8sn0w همکاری نزدیکی داشته و از یکی از اکسپلویت‌های کشف‌شده توسط او بهره برده است.

 

tunotcomios8

 

پس از نصب‌کردن TinyUmbrella نرم‌افزار را باز کرده و آی‌دیوایس خود را به آن متصل کنید تا روند دانلود و ذخیره‌ی SHSH آغاز شود. توصیه می‌شود این کار را برای هر یک از دستگاه‌های فعلی خود انجام دهید تا در آینده در صورت فراهم‌شدن امکان دانگرید بتوانید به نسخه‌ای که در حال حاضر بر روی آن قرار دارید بازگردید.

 

نسخه‌ی جدید TinyUmbrella هم برای سیستم عامل OS X و هم برای سیستم عامل ویندوز موجود است. توجه داشته باشید که همانند نسخه‌های سابق، TinyUmbrella جدید نیز بر پایه‌ی جاوا نوشته شده است. از این رو برای اجرا نیاز است که پکیج پیش‌نیاز جاوای مناسب برای سیستم عاملتان را نصب کرده باشید. برای دانلود می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید:

 

دانلود TinyUmbrella برای سیستم عامل مک

دانلود TinyUmbrella برای سیستم عامل ویندوز – نسخه‌ی ۶۴ بیتی

دانلود TinyUmbrella برای سیستم عامل ویندوز – نسخه‌ی ۳۲ بیتی