نسخه‌ی جدید اپلیکیشن‌های آفیس عرضه شد؛ سازگارشدن با آیفون و فعال‌شدن امکان ویرایش متن بدون نیاز به اکانت آفیس ۳۶۵

شاید چندین ماه پیش را به یاد بیاورید که مایکروسافت پس از سال‌ها انتظار نخستین ویرایش از اپلیکیشن‌های آفیس خود برای پلتفرم آی‌اواس را عرضه کرد. البته پیش از آن که سه اپلیکیشن ورد، پاورپوینت و اکسل به طور مجزا پا به این سیستم عامل بگذارند کاربران آیفون می‌توانستند به کمک اپلیکیشن آفیس موبایل با اسناد این نرم‌افزارها کار کنند. این سه اپلیکیشن اگر چه منتظران بسیاری داشتند، اما پس از عرضه موجب ناامید خیلی از کاربران شدند. علت امر این بود که هر چند امکان بازکردن اسناد بدون هیچ مشکلی وجود داشت،‌ اما برای آن که بتوانید اسناد را ویرایش کرده یا فایل‌های جدیدی بسازید می‌بایست اکانت پولی آفیس ۳۶۵ مایکروسافت را خریداری می‌کردید.

 

ظاهراً مایکروسافت به دنبال تغییر این سیاست است. از امروز دارندگان دستگاه‌های آیفون و آیپد خواهند توانست به رایگان و بدون نیاز به اکانت آفیس ۳۶۵ به انجام ویرایش‌های پایه بر روی اسناد خود توسط اپلیکیشن‌های مجموعه‌ی آفیس مایکروسافت بپردازند. در صورتی که به دنبال امکانات بیشتر برای ویرایش باشید نیز همواره راه برای رفتن به سراغ خرید اکانت پولی باز خواهد بود. علاوه بر این موضوع سه اپلیکیشن ورد، پاورپوینت و اکسل که پیش از این تنها بر روی دستگاه آیپد قابل نصب بودند با آپدیت اخیرشان تبدیل به اپلیکیشن‌های یونیورسال شده‌اند. بدان معنا که می‌توانید آن‌ها را بر روی آیفونتان را نیز نصب کرده و از رابط کاربری بهینه‌شده برای اندازه‌ی کوچک‌تر صفحه نمایش بهره ببرید.

 

office_iPhone

 

مایکروسافت برای آن که این اپلیکیشن‌ها مناسب صفحه نمایش کوچک‌تر شوند تغییرات مختلفی را در محیط کاربریشان داده است. برای مثال دکمه‌ی ریبون که در آیپد در قسمت بالایی اپلیکیشن‌ها قرار می‌گیرد بر روی آیفون به پایین صفحه منتقل شده است. دو حالت مرور اسناد نیز به اپلیکیشن‌های ورد و اکسل افزوده شده که عمل حرکت داخل فایل و مطالعه‌ی آن را راحت‌تر می‌کند. علاوه بر بهینه‌شدن برای آیفون، آپدیت جدید امکانات جدیدی نیز به همراه آورده است. قابلیت‌هایی نظیر سفارشی‌کردن نمودارها با اضافه‌کردن المان‌های دیگر به آن یا حذف‌کردن المان‌های مختلف موجود.

 

این سه اپلیکیشن کاملاً رایگان و با یک بار دانلود هم بر روی آیفون و هم بر روی آیپد قابل نصب هستند. برای دانلود ورد از این لینک، برای دانلود پاورپوینت از این لینک و برای دانلود اکسل می‌توانید از این لینک اقدام کنید.