جیلبریك آی او اس 7 بانسخه‌ جدید ابزار پانگو (Pangu) ؛ اضافه‌شدن زبان انگلیسی و عرضه‌ی نسخه‌ی مک

یکی از نواقص ابزار پانگو که ازهفته پیش توسط یک گروه چینی برای جیلبریک آی‌اواس ۷.۱ و ۷.۱.۱ منتشر شده است عدم وجود نسخه‌ سازگار بامک آن بود.اما ساعاتی پیش سازندگان این ابزار انتظار کاربران مک رابه سر رساندند وبا عرضه‌ نسخه‌ی سازگار با این سیستم عامل و پیاده‌سازی بهبودهای مختلف در نسخه‌ی ویندوز آن بار دیگر کاربران را سر ذوق آوردند.

مشابه نسخه‌ی ویندوز، نسخه‌ی سازگار با مک این ابزار نیز با هر یک از دستگاه‌های زیر که دارای سیستم عامل آی‌اواس ۷.۱ یا ۷.۱.۱ باشند سازگار است:

– آیفون ۵اس ، ۵سی ، ۵ ، ۴اس ، ۴
– آیپد ایر، ۴ ، ۳ ، ۲
– آیپد مینی رتینا و غیررتینا
– آیپاد تاچ ۵

در توضیح تغییرات صورت‌گرفته در نسخه‌ی جدید نوشته شده است:

۱- افزوده‌شدن زبان انگلیسی
۲- بهینه و کمترشدن حجم ابزار جیلبریک
۳- رفع باگ عامل گیرکردن بر روی لوگوی اپل به هنگام بوت
۴- استفاده از باگ اینفو لیک جدید به جای باگ یافته‌شده توسط استفان اسر
۵- افزوده‌شدن قابلیت self verification آنلاین

20140629-184133-67293945.jpg

همانطور که از بند چهارم تغییرات ذکرشده‌ی فوق برمی‌آید، تیم پانگو در نسخه‌ی جدید دیگر از اکسپلویت‌های کشف‌شده توسط استفان اسر برای پیاده‌سازی جیلبریک استفاده نمی‌کند. به جای این کار آن‌ها دست روی نقاط آسیب‌پذیر دیگری از آی‌اواس گذاشته‌اند که ظاهراً موجب هدررفتن اکسپلویت‌های بیشتر برای یک جیلبریک آی‌اواس ۷ شده است.کاری که شاید آن‌ها را بیش از پیش مورد انتقاد قرار دهد. در این باره استفان اسر نوشته است:

واقعاً مسخره است که اعضای پانگو می‌خواهند ابزار جیلبریک خود را دوباره منتشر کنند تا در آن از باگ‌های یافته‌شده توسط من استفاده نشده باشد. پس بالاخره اقرار کردند که کارشان بد بوده.

و در توییتی دیگر گفته است:

جامعه‌ی جیلبریک این گروه را بخاطر هدردادن هر چه بیشتر باگ‌های آی‌اواس برای ارائه‌ی یک آپدیت ساده بسیار دوست خواهد داشت.

هکرهای شناخته‌شده ومعروفی نظیر MuscleNerd ازگروه evad3rs وiH8sn0w سازنده‌ی ابزارهای p0sixpwn و Sn0wbreeze تایید کرده‌اند که نسخه‌ی ویندوز ابزار پانگو امن است و حاوی هیچ‌گونه نرم‌افزار مخرب یا جاسوسی نیست. بنابراین انتظار داریم نسخه‌ی مک نیز مشکل خاصی نداشته باشد. اما با این حال اطلاعات بیشتر در این مورد را می‌توانید در اپل اپس پیگیر باشید.

نسخه‌ی جدید و آپدیت شده‌ی پانگو برای سیستم عامل ویندوز و نسخه‌ی مخصوص به سیستم عامل مک را می‌توانید از طریق وبسایت رسمی آن دریافت کنید. اگر نیاز به کمک داشتید یا در روند جیلبریک به مشکلی برخوردید می‌توانید از راهنمای قدم به قدم استفاده از این ابزار که در اپل اپس منتشر کرده‌ایم استفاده کنید.

دانلود نسخه ویندوز  Pangu v1.1 با لینک مستقیم 

دانلود نسخه مک  Pangu v1.1 با لینک مستقیم 

 

اگر بر روی آی‌اواس ۷.۰۶ یا پایین‌تر قرار دارید و منتظر عرضه‌ی جیلبریک برای آی‌اواس ۷.۱.۱ جهت آپدیت به این نسخه بودید، بهتر است دیگر بیشتر ازاین صبر نکنید. اگرچه گفته می‌شود آی‌اواس ۷.۱.۲ در راه است و به زودی عرضه خواهد شد، اما تغییرات این نسخه نسبت به آی‌اواس ۷.۱.۱ جزئی و بسیار کمتر از تغییراتی است از نسخه‌ی ۷.۰.۶ تا ۷.۱ رخ داده‌اند. با این که احتمال بسته‌شدن حفره‌های استفاده شده برای جیلبریک توسط پانگو در آی‌اواس ۷.۱.۲ بسیار پایین است، اما صبر کردن بیشتر ممکن است ریسکی باشد که به بهای از دست دادن فرصت جیلبریک تمام شود.