نسخه‌ی بتای رایگان Reeder 2 برای مک عرضه شد

اوایل سال میلادی پیش بود که با تعطیل‌شدن فیدخوان محبوب گوگل با نام گوگل ریدر، کلاینت فیدخوان معروف Reeder نیز به شدت تحت تأثیر قرار گرفت. اما به دنبال این تغییرات نیز سازنده‌ی اپلیکیشن Reeder با افزودن پشتیبانی از سرویس‌های جایگزینی از قبیل Feedly سعی در نگه داشتن Reeder در گود کرد.

نسخه‌ی آی‌اواس Reeder پشتیبانی از سرویس‌های Feedly و Feed Wrangle را بسیار زودتر و در اوایل رخ‌دادن تغییرات به دست آورد. اما انجام به روز رسانی برای نسخه‌ی مک این اپلیکیشن بیشتر از میزانی که پیش‌بینی شده بود طول کشیده است.

سرانجام امروز بتای نخست نسخه‌ی سازگار با مک اپلیکیشن Reeder 2 به طور رایگان عرضه شد. در این نسخه گزینه‌ی سینک با گوگل ریدر با گزینه‌های مدرن‌تری نظیر Feedbin ، Feedly ، Feed Wrangler و Fever جایگزین شده است. همچنین همانند نسخه‌ی آی‌اواس می‌توانید از آن به طور مستقل از این سرویس‌ها و به عنوان یک فیدخوان محلی استفاده کنید.

20140411-231247.jpg

اگر چه این اپلیکیشن در مرحله‌ی بتا قرار دارد، ولی در وضعیتی بسیار پایدارتر و شکیل‌تر از آنی است که بتوان به چشم یک اپلیکیشن بتا به آن نگاه کرد. به طوری که در دنیای اپلیکیشن‌ها نسبت‌دادن نسخه‌ی ۱.۰ به آن چندان منصفانه نیست.

20140411-231338.jpg

البته این به این معنی نیست که با اپلیکیشن کاملی طرف هستید. محدودیت‌های مختلفی در حال حاضر در این نسخه وجود دارند. بزرگترین محدودیتی که مشاهده می‌شود نبود سرویس‌های اشتراک‌گذاری و ذخیره‌سازی نظیر اور نوت، پین برد، پاکت و … است که قرار است در عرضه‌ی نهایی اپلیکیشن به آن اضافه شوند.

نسخه‌ی آی‌اواس Reeder 2 را می‌توانید از اپ‌استور به قیمت ۴.۹۹ دلار خریداری کنید. نسخه‌ی نهایی تحت مک نیز انتظار می‌رود در نهایت به صورت پولی عرضه شود. اما در حال حاضر نسخه‌ی بتای رایگان آن را می‌توانید از این آدرس دانلود و نصب کنید.