نسخه‌ی آیفون و اندروید مایکروسافت آفیس به طور کامل رایگان شدند

پس از مدت‌ها انتظار و انتشار بسته‌ی آفیس از سوی مایکروسافت برای آیپد٬ این شرکت به تازگی آپدیت جدیدی برای نسخه‌ی اندروید و آیفون این محصول ارائه کرده است که یک تغییر اساسی به همراه داشته است: نسخه‌ی موبایل این محصول اکنون به طور کامل رایگان است. برخلاف نسخه‌ی تبلت٬ استفاده از نسخه‌ی موبایل این محصول دیگر نیازی به داشتن اشتراک آفیس ۳۶۵ ندارد. مایکروسافت در توضیح این آپدیت اشاره کرده است که “آفیس موبایل هم اکنون برای مصارف خانگی کاملاً رایگان است.”

 

Untitled

 

این به این معناست که دیگر می‌توانید بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای بر روی گوشی خود اقدام به مشاهده٬ ساخت و ویرایش اسناد ورد٬ اکسل و پاورپوینت بکنید. مایکروسافت می‌گوید که این اقدام را در جهت هم‌ترازشدن قیمت این محصول با نسخه‌ی ویندوز فون محصول که همواره رایگان بوده است انجام داده است. به نظر می‌رسد که این غول نرم‌افزاری به دنبال بهبود شرایط خود در عرصه‌ی رقابت با اپل و گوگل است. عرصه‌ای که هر دو شرکت محصولات iWork و QuickOffice را به رایگان برای سیستم‌عامل‌های خود عرضه کرده‌اند.

 

همانطور که اشاره شد برای بهره‌بردن از تمامی امکانات نسخه‌ی تبلت این محصول نیاز به اشتراک آفیس ۳۶۵ خواهید داشت٬ ولی نسخه‌ی موبایل آفیس را می‌توانید از طریق این لینک از اپ‌استور دانلود کنید و از تمامی امکانات آن به طور رایگان استفاده کنید.