نحوه‌ی سوئیچ مابین اینترنت 2G ، 3G و LTE در آی‌اواس ۸.۱

شب گذشته اپل آپدیت ۸.۱ سیستم عامل آی‌اواس را به همراه انبوهی از تغییرات مختلف به طور عمومی عرضه کرد. تا بدین جا در اپل اپس سعی کرده‌ایم که تغییرات جدید و کاربردی نسخه‌های جدید سیستم عامل‌های اپل را مورد بررسی قرار دهیم. در همین راستا در این پست به شرح مشکلی می‌پردازیم که نوید اصلاح‌شدن آن را پیش از این داده بودیم.

اگر از کاربرانی باشید که علاقه به استفاده از اینترنت سیمکارت دارند، پس از آپدیت به آی‌اواس ۸ متوجه شده‌اید که فعال‌کردن اینترنت سیمکارت هم معنی است با فعال‌شدن حالت 3G. یعنی از نسخه‌ی نخست آی‌اواس ۸ تا آپدیت ۸.۰.۲ آن، امکان انتخاب استفاده از اینترنت GPRS یا EDGE یا وجود ندارد. این مسأله که ناشی از خوشبینی اپل به دنیای اپراتورهاست در کشوری نظیر ایران که نسل سوم شبکه‌های مخابراتی تازه در حال قوت گرفتن هستند موجب مشکلات متعددی شده است. از عدم پوشش مناسب آنتن در اکثر مکان‌ها گرفته تا کاهش عمر باطری دستگاه.

پیش از این نوید داده بودیم که اپل خوشبختانه این مشکلات را متوجه شده و در آپدیت ۸.۱ آن را رفع خواهد کرد. همینطور هم شد و حال در نسخه‌ی ۸.۱ شاهد تعبیه‌شدن منویی هستیم که به شما امکان انتخاب نوع سرویس مخابراتی مورد نظر را از بین گزینه‌های 2G، 3G و LTE می‌دهد. انجام این کار به سادگی صورت می‌گیرد. بدین منظور:

۱- اپلیکیشن Settings را باز کنید.
۲- به بخش Cellular/Mobile بروید.
۳- گزینه‌ی Voice & Data را باز کنید.

IMG_2812.JPG
۴- شبکه‌ی دلخواه خود انتخاب کنید.

IMG_2813-0.JPG

کار تمام است. به محض انجام این انتخاب گوشیتان ار دستور پیروی کرده و شاهد تغییر نوع اتصال به اپراتور خواهید بود.