نحوه‌ی برقراری و دادن پاسخ تماس‌های تلفنی آیفون از طریق مک

یکی از هیجان‌انگیزترین قابلیت‌هایی که از نتیجه‌ی همکاری آی‌اواس ۸ و Yosemite حاصل می‌شود امکان دادن پاسخ و برقراری تماس‌های تلفنی آیفون از طریق مک است ( تماس در مک ) . البته این قابلیت تنها یکی از چندین قابلیت جالبی است که به کمک ایده‌ی Continuity پیاده‌سازی شده است.

چند وقت پیش برایتان آموزشی نوشتیم تحت عنوان نحوه‌ی برقراری و دادن پاسخ به تماس‌های آیفون توسط آیپد و آیپاد در آی‌اواس ۸. در آن پست گفتیم که امکان پاسخ‌دادن به تماس‌ها از طریق مک هم وجود دارد، اما این کار تنها در مک‌های مجهز به OS X Yosemite امکان‌پذیر است. در آن مقطع OS X Yosemite عمومی نشده بود و آموزش این کار را به پس از در دسترس عموم قرار گرفتن این سیستم عامل موکول کردیم. حال موعد فرا رسیده است.

نکات مهم جهت برقراری تماس در مک

  • پیش از شروع آموزش تأکید می‌کنیم که این کار تنها زمانی امکان‌پذیر است که مکتان مجهز به سیستم عامل  OS X Yosemite و بالاتر  و آیفونتان مجهز به آی‌اواس ۸  و بالاتر باشد.
  • همچنین آیفونتان باید در نزدیکی مک و متصل به همان شبکه‌ی وای‌فایی باشد که مکتان به آن متصل است. در نهایت در هر دو دستگاه باید در یک اکانت آی‌کلاود و فیس‌تایم واحد لاگین کرده باشید.
  • لاگین‌بودن در یک اکانت مشترک شرط اساسی این فرآیند است. بنابراین پیش از پیگیری آموزش این موضوع را چک کنید. برای چک کردن لاگین‌بودن در یک اکانت آی‌کلاود مشترک:

نحوه فعال کردن تنظیمات برقراری تماس در آیفون :

  1.  در آیفونتان اپلیکیشن Settings را باز کرده
  2. به قسمت Phone بروید
  3. روی گزینه Calls on Other Devices. کلیک کنید
  4. روی گزینه switch کلیک کرده سپس Allow Calls on Other Devices
  5. بعد از کلیک روی switch مشخص کنید که روی کدام دیوایس این قابلیت فعال شود .

 

تماس در مک
تماس در مک

نحوه فعال کردن تنظیمات برقراری تماس در مک :

  1. برنامه FaceTime را از داک یا Finder پیدا و باز کنید .
  2. حالا از منوی بالا روی FaceTime کلیک کنید
  3. حالا روی Preferences… کلیک کرده
  4. روی checkbox کلیک و Calls from iPhone
تماس در مک
تماس در مک

– در مکتان به اپلیکیشن Preferences رفته و iCloud را باز کنید.

برای چک‌کردن لاگین‌بودن در یک اکانت فیس‌تایم مشترک:

– بر روی آیفونتان اپلیکیشن Settings را باز کرده و بخش FaceTime را بیابید.

– بر روی مکتان اپلیکیشن FaceTime را باز کنید، به منوی FaceTime رفته و گزینه‌ی Preferences را انتخاب کنید.

در صفحاتی که با طی مراحل فوق باز می‌شود اپل آی‌دی‌ای که با آن‌ها لاگین شده‌اید به طور مشخصی برایتان نمایان شده و می‌توانید یکسان بودنشان را بررسی کنید. پس از برقرارساختن شرایط فوق، گزینه‌ی iPhone Cellular Calls در بخش تنظیمات FaceTime را فعال کنید.

نحوه‌ی برقراری تماس آیفون در مک

پس از آن که مقدمات لازم را مطابق تذکراتی که دادیم فراهم کردید، اپلیکیشن Contacts را بر روی مکتان باز کرده و مخاطبی که قصد برقراری تماس با او را دارید پیدا کنید. مطابق تصویر زیر بر روی دکمه‌ی گوشی تلفن موجود در بخش مشخصات مخاطب کلیک کنید. البته امکان برقراری تماس با تمامی کسانی که شماره‌ی آن‌ها را در سافاری می‌بینید، در اپلیکیشن Messages با آن‌ها چت می‌کنید و یا در اپلیکیشن Calendar قرار ملاقات با آن‌ها را می‌چینید وجود دارد. این جا صرفاً با هدف آموزش به سراغ Contacts رفته‌ایم.

make-calls-mac-4

با تپ‌کردن بر روی آیکون گوشی تلفن، در گوشه‌ی صفحه مطابق تصویر زیر بنری نشان داده می‌شود که شماره‌گیری را اعلام می‌کند. همانطور که در زیر نام مخاطب مشاهده می‌کنید، عبارت برقراری تماس از طریق آیفون به طور مشخصی درج شده است.

make-calls-mac-2

در این وضعیت در بالای صفحه نمایش آیفونتان نیز بنر سبز رنگی مشاهده خواهید کرد. این بنر نشان‌دهنده‌ی کنترل‌شدن تماس تلفنی آیفون از طریق مک است. در صورتی که بر روی این بنر کلیک کنید اپلیکیشن Phone اجرا شده و ادامه‌ی تماس از طریق آیفون پیگیری می‌شود. رخ‌دادن این اتفاق بر روی مک نیز به اطلاعتان خواهد رسید.

نحوه پاسخ‌دادن به تماس‌های آیفون در مک

تماس در مک
تماس در مک

زمانی که شخصی با آیفونتان تماس می‌گیرد، به طور خودکار بنر تماس در گوشه‌ی صفحه‌ی مک نمایش داده می‌شود. در این بنر نام تماس‌گیرنده، شماره تلفن و تصویر پروفایل او نمایش داده می‌شود. از طریق همین بنر می‌توانید به تماس دریافتی پاسخ داده یا آن را رد کنید. حتی گزینه‌های پاسخ‌دادن از طریق پیام متنی یا تنظیم‌کردن ریمایندری جهت تماس‌گرفتن با فرد در فرصت دیگر را نیز در این بنر خواهید یافت. زمانی که بر روی دکمه‌ی پاسخ‌دادن کلیک کنید، مکتان به عنوان اسپیکر آیفون عمل کرده و از این طریق تماس را مدیریت خواهد کرد.

make-calls-mac-3

غیرفعال‌کردن قابلیت دادن پاسخ و برقراری تماس‌های تلفنی آیفون از طریق مک

اگر از کاربرانی هستید که با تماس‌های تلفنی زیادی سر و کله می‌زنند شاید وجود این قابلیت روند انجام کارهایتان بر روی مک را مختل کرده و موجب اذیت شود. در چنین حالتی کافی است گزینه‌ی iPhone Cellular Calls را که در بدو آموزش روشن کرده بودید خاموش کنید.

پیشنهاد میشه از مطالب زیر دیدن کنید :‌