نامه‌ی تیم کوک به کارمندان اپل، ما به iOS 7 برنمی‌گردیم

پس از صدور نامه‌ای سرگشاده ( 1 و 2 ) از سوی تیم کوک در رابطه با درخواست FBI برای ایجاد یک درب پشتی، این مدیر عامل، موقعیت کمپانی را در یک یادداشت داخلی به کارمندان خود توضیح داد.

با توجه به یادداشت اپل می‌خواهد که وزارت دادگستری از حکم خود مبنی بر ساخت یک نسخه ویژه با امنیت پایین‌تر عقب نشینی کند. طی این یادداشت تیم کوک به حمایت هزاران نفر از مردم در سراسر 50 ایالت اشاره کرد. همچنین گفته است که اپل تمامی تلاش خود را می‌کند.

هفته‌ی گذشته ما از مشتریان خود و مردم ایالات متحده آمریکا خواسیتم که به یک گفتگوی همگانی در مورد مسائل مهم کشور که با آن‌ها مواجه شده‌ایم، بپیوندند. من سپاسگذار بحث‌ها و فکرهای که پس از ارسال نامه شنیدیم و خواندیم، هستم. و همچنین موجی از حمایت در سراسر آمریکا را دریافت کردیم.

به عنوان اشخاص و یک شرکت، هیچ بردباری و یا همدردی برای تروریست‌ها نداریم.هنگامی که آن‌ها اعمال غیر قابل بیانی را همچون حمله فاجعه بار سن برناردینو انجام دادند، ما برای اجرای عدالت برای قربانیان به مقامات کمک کردیم. و این دقیقاً کاری است که ما انجام دادیم.

این مورد درباره خیلی بیشتر از یک تلفن و یا یک تحقیق است، زمانی که ما از خواسته‌ی دولت مطلع شدیم باید حرف می‌زدیم. این درباره به خطر انداختن امنیت داده‌های صدها میلیون از مردم مطیق قانون است؛ و خلق یک سنت خطرناک که آزادی مدنی همه را تهدید می‌کند.

همانطور که می‌دانید ما از رمزگذاری برای محافظت از مشتریانم استفاده می‌کنیم که اطلاعات آن‌ها امن باشد. ما برای بهبود امنیت با ارائه هر نسخه از نرم افزار خود سخت کار می‌کنیم، چون تهدیدات بیشتر و پیچیده‌تر شدند.

برخی از حامیان دولت می‌خواهند که ما برای حفاظت از داده‌ها به iOS 7 عقب نشینی کنیم که در سپتامبر 2013 آن را عرضه کردیم. با iOS 8 ما رمزگذاری داده‌ها را شروع کردیم که خود آیفون هم بدون پسورد کاربر نمی‌تواند داده‌ها را بخواند، به طوری که اگر دستگاه گم شود و یا سرقت گردد؛ داده‌های شخصی ما، گفتگوهای ما، اطلاعات مالی و درمانی ما به مراتب امن‌تر هستند. همه‌ی ما می‌دانیم که بازگشت به عقب ایده‌ای وحشتناک است.

مردمان ما نیز این را می‌دانند. در طول هفته‌ی گذشته من از هزاران نفر در سراسر 50 ایالات پیام‌هایی را دریافت کردم که اکثریت قریب به اتفاق آنان حمایت محکم خود را اعلام کردند. یکی از ایمیل‌ها از یک برنامه نویس 13 ساله بود که از ایستادگی ما برای همه‌ی نسل‌های آینده تشکر نمود. و یک کهنه سرباز 30 ساله به من گفت: همانند آزادیم، من همیشه به حریم خصوصی خود به عنوان یک گنج نگاه می‌کنم.

من از بسیاری از شما نیز شنیده‌ام و به خصوص از حمایتتان سپاسگذار هستم.

بسیاری از مردم هنوز هم درباره‌ی این مورد سوال‌هایی را دارند و ما می‌خواهیم که مطمئن شویم آن‌ها حقایق را درک کرده‌اند.  به همین علت ما پاسخ‌های آن‌ها را برای دریافت اطلاعات بیشتر ارسال کردیم. من برای خواندن آن‌ها شما را تشویق می‌کنم.

در ادامه نیز تیم کوک به اهمیت آزادی در آمریکا اشاره کرد و از کارمندان خود برای پدید آوردن ویژگی‌هایی که در محصولات اپل می‌باشد و باعث حفاظت ار مردم می‌گردد، تشکر کرده است.