نارضایتی کاربران مک‌بوک‌ پروهای جدید از وجود باگ‌هایی در رابط گرافیکی لپ‌تاپ

مدل ۲۰۱۵ مک بوک پروی ۱۳ اینچی دارای بهبود های ریز و درشتی نسبت به مدل سال گذشته خود است. در آخرین معرفی انجام شده از بهبود هایی مانند عمر باطری بیشتر و مدل جدید تاچ پد نام برده شده بود که باعث شده این مدل با صفحه ی رتینای خود از جهات بسیاری ارزش خرید بالاتری نسبت به مدلهای قبلی داشته باشد. اما متاسفانه شماری از کاربران (که رو به گسترش هستند) آنگونه که پیشبینی میشد از خرید خود راضی نیستند. بر اساس گزارش MacRumors و گزارش های در حال افزایش کاربران در فروم های عمومی اینگونه می توان فهمید که کاربرانی که از مک های پرو ۱۳ اینچی مدل ۲۰۱۵ استفاده می کنند شاهد باگ های فراوانی در انجام کارهای روتین و روزمره خود هستند.

 

بر اساس این گزارش ها این باگ ها در قسمت هایی مانند باز کردن پنجره جدید، اجرای برنامه سافاری، ایجاد یک دسکتاپ جدید و یا در دسترسی به کنترل عملیات سیستم عامل دیده میشوند. در یکی از پست های فروم MacRumors اینگونه نوشته شده: “من میدانم که صفحه نمایش رتینا پردازنده ی گرافیکی را بیشتر درگیر خود می کند اما مثل اینکه پردازنده سری ۶۰۰۰ اینتل از تخصیص این مقدار اضافی در انجام بعضی از فعالیت ها (سوئیچ کردن بین پنجره ها؛ باز کردن پنجره جدید؛ رفتن به mission control و …) در داخل سیستم عامل یوسمیت عاجز است. ” و در جواب های کاربران نیز می خوانیم: “این مشخص ترین و بارزترین مشکلی است که تا کنون در لپ‌تاپ هایی که از سیستم عامل یوسمیتی استفاده می کنند، می بینم. مک بوک پروی ۱۳ اینچی قدیمی من (۲۰۱۰) همچین مشکلاتی را ندارد.”

 

پیشنهادهایی برای کاهش این عملکرد های نامطلوب و زجرآور مانند کاهش وضوح تصویر و افزایش کانتراست و یا حتی ریست کردن PRAM مک وجود دارند؛ اما باید خاطر نشان کرد که بعضی از مک ها حتی زمانی که برای اولین بار روشن میشوند و یا درست زمانی که از جعبه بیرون می یایند با این مشکلات دست به گریبانند.
ویدئوی زیر مشکلات رابط کاربری را نشان میدهد: