نارضایتی صاحبان آیفون 5s از کاهش دقت سنسور اثر انگشت !

بعد از اینکه سنسور تشخیص اثر انگشت و یا همون Touch ID عرضه شد ، بسیاری از خریداران برای باز کردن دیوایسهای خود روش های قدیمی را کنار گذاشتند و بدلیل امنیت بالای Touch ID ، از این روش استفاده میکنند . علاوه بر امنیت ، سرعت استفاده از این روش نیز بسیار بالاست و شما میتوانید در عرضه یک تا دو ثانیه ، به دیوایس خود وارد شوید . اما پس از گذشت چند ماه از عرضه آیفون 5s در کنفرانس شهریور ماه ، حالا از گوشه و کنار جهان ، اخبار نگران کننده ای به گوش میرسد و تعدادی از صاحبان آیفون 5s از کاهش دقت Touch ID دیوایس خود ، ناراضی اند و هر روز نیز تعداد بیشتری به آنها اضافه میشود .

 

Apple-iPhone-5S-Touch-ID-cat-paw

 

برای اینکه وسعت این نارضایتی رو متوجه بشوید ، کافی است که هرچند وقت یکبار سری به تاپیک مشکلات مربوط به Touch ID در سایت اپل بزنید و تعداد مشکلات ارسال شده رو مشاهده کنید . یکی از برنامه نویسان iOS به نام Dr. Dang میگوید : ” بعد از اینکه آیفون 5s خودم رو تحویل گرفتم ، واقعا از سرعت و دقت Touch ID شگفت زده شدم و تقریبا دیگه از روش قدیمی استفاده نمیکنم . البته چند وقتی میشه که ، باید تلاش بیشتری بکنم تا سنسور ، اثر انگشت منو تشخیص بده و باید دو یا سه بار این کارو انجام بدم . البته بعد از اسکن کردن مجدد و شناخت دوباره ی سنسور از اثر انگشت من ، سرعت و دقت اون بیشتر شد و …

 

هرچند بدلیل رعایت نکردن بعضی از مسائل مثل پاک نکردن انگشتان قبل از اسکن و آلودگی اسکنر به هر دلیل ، ممکن است این مشکلات پیش بیاید اما به نظر میرسد این سنسورها هنوز به اندازه ی کافی کامل نیستند و مشکلاتی هم دارند که مطمئنا در آینده ، توسط اپل بهبود پیدا خواهد کرد .

 

راستی آیا شما مشکلی در استفاده از Touch ID دیوایس خودتون ندارید ؟