مینگ-چی کو: اپل سه آیپد جدید در سه ماهه دوم 2017 عرضه می‌کند

گزارش دیگری منتشر شده است که خبر از عرضه آیپدهای جدید در آوریل می‌دهد اما پای این گزارش نام مینگ-چی کو، تحلیلگر معروف اپل دیده می‌شود؛ فردی که سابقه خوبی در پیش بینی محصولات آینده اپل دارد. کو در آخرین یادداشت خود برای سرمایه گذاران نوشته که اپل در حال حاضر بر روی سه مدل آیپد کار می‌کند. مدل 12.9 اینچی که نسخه آپدیت شده فعلی است، مدل 10.5 اینچی با حاشیه‌های صفحه نمایش کمتر و یک مدل 9.7 اینچی ارزان قیمت در سه ماهه دوم سال 2017 عرضه می‌شود. دو مدل اول از تراشه A10X بهره می‌برند، نسخه قوی شده تراشه در آیفون 7 ولی مدل 9.7 اینچی از A9 استفاده می‌کند که آیفون 6s از آن بهره می‌برد.

این تحلیلگر معتقد است که تا 60 درصد از فروش آيپدها را مدل 9.7 اینچی به خود اختصاص می‌دهد. با وجود اینکه فروش کل نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش می‌یابد اما کو فکر می‌کند که مدل‌های جدید متوسط قیمت فروش بهتری دارند و درآمد اپل را افزایش می‌دهند.

هیچ خبری از آیپد مینی در این گزارش و گزارش قبلی نبود. سرنوشت تبلت کوچک اپل نامشخص است. سری آیپد مینی از سال 2015 به روزرسانی نشده است و در حال حاضر 2 نسل قدیمی‌تر از تبلت‌های فعلی اپل است. شاید به طور کلی اپل بی‌خیال سری آیپد مینی شده است!

منبع: Apple Insider