مینگ‌-چی کو: آیفون 8 با شارژر بی‌سیم و پوشش شیشه‌ای عرضه می‌شود

مدل ویژه آیفون به مناسبت دهمین سالگرد عرضه این دستگاه، شایعات متعددی را به وجود آورده است. تقریباً هر روز شایعه، گزارش، گمانه‌‌زنی و اخبار در رابطه با این محصول منتشر می‌شود. آیفون 8 ـ‌و یا آیفون X که گفته می‌شود به خاطر تمایز نام با نسل بعدی آیفون چنین نامی را خواهد داشت‌ـ، طبق شایعات از صفحه نمایش OLED، باتری بزرگتر و دوربین دوگانه بهره می‌برد.

مینگ-چی کو، تحلیلگر معتبر اپلی که پیش‌بینی‌ها خود را بر اساس فعالیت زنجیره تامین ارائه می‌کند، در آخرین گزارش خود گفته که آیفون 7s، آیفون 7s پلاس و آیفون X با قابلیت شارژ بی‌سیم عرضه می‌گردند. او در ادامه گفته آیفون با صفحه نمایش OLED با طراحی کاملاً شیشه‌ای عرضه می‌شود که تنها از یک قاب فولاد ضد زنگ نازک در آن استفاده شده است. کو در تحلیل خود به چالش تولید گرما توسط شارژر بی‌سیم نیز اشاره کرده است که مهندسان اپل با آن روبرو هستند.

علاوه بر این، گزارش شده اپل به دنبال لمس سه بعدی با فناوری جدید است که بر روی یک گوشی تمام شیشه‌ای اجرا کند و لایه‌ای در آن استفاده می‌شود که بیشتر در معرض آسیب دیدگی بر اثر گرما است. مینگ-چی کو در یک یادداشت گفته که اپل از یک ورقه گرافن برای مهار گرمای تولید شده توسط شارژر بی‌سیم استفاده می‌کند.

البته شارژر بی‌سیم به طور کلی یک فناوری هیجان انگیز نیست، چون در گوشی‌های هوشمند اندرویدی در حال حاضر شاهد آن هستیم. اما در گذشته داشتیم که اپل بر روی شارژ بی‌سیم پیشرفته کار می‌کند که از فاصله نیز امکان شارژ آیفون وجود دارد. قطعا اپل اگر می‌خواهد بر روی این قابلیت مانور بدهد، باید با شارژرهای بی‌سیم فعلی متفاوت باشد. نظر شما در این رابطه چیست؟

 

منبع AppleInsider