موضع گیری منفی دونالد ترامپ در قبال واکنش اپل در پرونده قضایی

اگر اخبار سایت را دنبال کرده باشید باید با آقای دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی ایالات متحده آمریکا آشنایی داشته باشید. فردی که چندی پیش گفته بود، اپل باید کامپیوترهای لعنتی خودش را اینجا بسازد. وی و سناتور مارکو ربیو به خاطر تصمیم اپل به این غول فناوری حمله کردند. البته فن‌های عزیز اپل از این واکنش‌های ترامپ ناراحت نباشند، این کلاً به صورت پیشفرض همینجوریه و با اپل مشکل شخصی ندارد. جالب هست که بدونید نشریه معتبر آلمانی اشپیگل، دونالد ترامپ را به عنوان خطرناک‌ترین آدم جهان معرفی کرده است؛ به فرض اینکه این آقا رای بیاورد، حداقل تبعات ریاست جمهوری او جنگ جهانی سوم خواهد بود. دونالد ترامپ و روبیو هر دو بر این باورند که کار اپل مبنی بر عدم آنلاک کردن آیفون 5c متعلق به سید فاروق اشتباه بوده و می‌گویند که امنیت ملی مهمتر از حریم شخصی است که اپل برای آن ابراز نگران می‌کند.

اپل یک حکم دادگاه از قاضی فدرال دریافت کرده است که در آن خواسته شده اپل، آیفون متعلق به سید فاروق را باز کند. مسئولین اجرای قانون بر این باور هستند که داده‌های موجود در گوشی می‌تواند گنجینه‌ای از اطلاعات در رابطه با فاروق و همسرش در اختیار آنان قرار بدهد. فدرال به این فکر می‌کند که این اطلاعات می‌تواند آن‌ها را به افراد و گروه‌هایی که این زن و شوهر با آن‌ها در پشت صحنه همکاری داشته‌اند و اهدافی که به دنبالشان هستند، برساند. با توجه به اینکه این دو فرد در همان روز به ضرب گلوله کشته شدند این تنها امید باقی مانده است.

تیم کوک در قبال این حکم دادگاه واکنش تندی داشت و گفت، نرم افزاری که دادگاه از آن‌ها خواسته است وجود ندارد و اگر این نرم افزار ساخته شود و به دست فرد بدی برسد، اطلاعات شخصی تمامی دارندگان آیفون به خطر میفتد. تیم کوک در جای دیگر اشاره کرد که چیزی که FBI از ما می‌خواهد شبیه به ساختن یک شاه کلید است که می‌تواند صدها میلیون قفل را باز کند.

دونالد ترامپ میلیاردر و نامزد جمهوری خواهان، گفت که این مسخره است در حالی که احتمال حمله وجود دارد، دولت در حال اتلاف وقت است. او در ادامه گفت، وقتی که شما در مورد احتمال یک حمله تروریستی حرف می‌زنید، زمان بسیار مهم است .

البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که دادگاه هیچ دلیل محکمی برای اثبات وجود اطلاعات مورد نظر ندارد.

این مسخره است که دولت در موقعیتی قرار گیرد که اطلاعاتی در مورد حمله احتمالی داشته باشد و ما ثانیه‌ای را تلف کنیم، ثانیه‌ای که می‌تواند باعث کشته شدن فردی شود- دونالد ترامپ

سناتور روبیو با لحن آرامتری نسبت به دونالد صحبت کرد. وی گفت: من فکر می‌کنم در نهایت یک شهروند خوب بودن مهم است. او اضافه کرد که بن بستی که در حال حاضر با اپل به آن برخورد کرده‌اند نشان دهنده‌ی این است که چرا مذاکرات بین دولت و فعالان صنایع تکنولوژی مهم است.