منفجر شدن آیفون 6 پلاس در جیب یک دانش آموز

در حالی که سامسونگ در انفجار گوشی‌های هوشمند نوآوری قابل توجهی داشت، به تازگی شاهد منفجر شدن یک آیفون 7 قبل از رسیدن به خریدار بوده‌ایم که احتمالا مشکل از کارخانه بوده و یا در هنگام جابجایی مشکلی پیش آمده است. حال یک دانش آموز در کالج برلینگتون نیز ادعا می‌کند که آیفون 6 پلاس او در حالی که در جیب عقبش بوده منفجر شده و شلوار جین وی آتش گرفته و تلفن کاملا منهدم گردیده است.

این آیفون همانند اتفاقی که در گذشته افتاد، در شارژ نبوده است؛ از سوی دیگر مشکل نوت 7 مرتبط به باتری معیوب آن بوده است. اما این بار آیفون 6 پلاس Darin Hlavaty در جیب او بوده و پس از مدت کوتاهی که وی سر کلاس نشسته از دستگاه دود بلند شده است.

یکی از دانش آموزان کلاس در این باره گفت که ما صدایی شنیدیدم. ناگهان یک توده بزرگ دود از جیب Hlavaty بیرون آمد و هر کسی از دیگری می‌پرسید که چه اتفاقی افتاد؟ و پس از آن همه متوجه شدیم که تلفن او در وسط کلاس می‌سوزد.

Hlavaty گفت که او دستگاه خود را از جیبش بیرون آورده و احساس کرده که فوق‌العاده داغ است که باعث شده دستگاه را به زمین پرتاب کند. او همچنین توضیح داد که چگونه به دستگاهی که شش ماه پیش خریداری کرده به خاطر آتش گرفتن لگد زده است.

در داخل دستگاه ظاهرا شکافی وجود دارد که ممکن است تا حدی کاربر مقصر باشد. قرار دادن دستگاه آسیب دیده در جیب عقب یه دستور برای فاجعه بالقوه است، حال اینکه کسی بر روی آن در کلاس درس بشیند شرایط را بدتر خواهد کرد. باتری‌های لیتیومی در فشار بالا و تحت شرایط خاصی منفجر می‌شوند و ارتباطی به کیفیت ساخت دستگاه ندارد. شاید هم همانند نوت 7 مشکل از سوی سازنده یعنی اپل باشد. با توجه به اینکه شرایط دستگاه قبل از انفجار مشخص نیست، نمی‌توان گفت که چه احتمالات بیشتری وجود دارد.

این اولین باری نیست که آیفون 6 پلاس به دلیل اشتباه اپل سرفصل خبرها قرار گرفته است. پس از عرضه این دستگاه در سال 2014، شاهکار Bendgate رقم خورد که آیفون 6 پلاس به راحتی خم می‌شد و کاربران با استفاده روزمره از دستگاه به مشکل برخورد می‌کردند که شکایت‌های نسبتا زیادی نیز از اپل شد. البته اپل آن را کم اهمیت جلوه داد و با برخی تغییرات جزئی در آیفون 6s به طور کلی این مشکل را ریشه کن کرد.

اپل در این رابطه اظهار نظری نکرده است اما این مورد را به خاطری ایمنی مشتری که از اهمیت بسیاری برخوردار است بررسی خواهد کرد.

iphone6-explodes-in-pocket-2

منبع: 6ABC