مقایسه سرعت iOS 5 تا iOS 9 در 4S، پسرفت اپل!

اگر دارای دستگاه‌های قدیمی اپل هستید شاید با هر بار آپدیت iOS احساس کنید که دستگاه شما کندتر می‌شود و این یک حقیقت است.

طی یک آزمایش جدید که سرعت iOS 5 تا iOS 9 بررسی شده است، مشخص گردیده که فریمورهای قدیمی بر روی سخت افزارهای قدیمی سرعتی بهتری دارند. EverythingApplePro ویدیویی را در یوتیوب منتشر کرده است که در آن با 5 آیفون 4s مختلف کارهای روزمره را انجام میدهد و تقریبا در تمامی موارد iOS های قدیمی بهتر عمل می‌کنند.

در بوت شدن دستگاه iOS 6 از همه بهتر عمل کرد و کمی بعد از آن iOS 5 بالا آمد، سایر سیستم عامل‌ها مدت زمان طولانی‌تری را سپری کردند. iOS 5 و iOS 6 در بارگذاری منوها و برنامه‌ها همانند تنظیمات، مولتی تسکینگ، آیتونز، اپل استور، آب و هوا و دوربین بهتر عمل کردند.

نکته‌ی جالب دیگر بارگذاری سریع‌تر صفحات وب سافاری در فریمورهای قدیمی‌تر است، با وجود اینکه اپل پیشرفت‌های زیادی را در نسخه‌های جدید سافاری اعمال کرده است. نرم افزارهای قدیمی می‌توانند سیری را سریع‌تر بارگذاری کنند، با این حال جستجوی صوتی در iOS 8 و iOS 9 سریع‌تر به نتیجه رسید.

این تعجب ندارد که نرم افزارهای قدیمی عملکرد بهتری را نسبت به جدیدها در دستگاه‌های قدیمی داشته باشند. نرم افزار قدیمی برای دستگاه در زمان خودش بهینه شده بود. با عرضه نسخه‌های جدید iOS اپل تمرکز خود را برای بهینه سازی آنان بر روی دستگاه‌های جدید می‌گذارد.

کسانی که دستگاه‌های نسبتاً قدیمی دارند باید بین امکانات بیشتر و سرعت بهتر یکی را انتخاب کنند. طی این ویدو می‌توان به وضوح این افت عملکرد را مشاهده نمود.

می‌توانید ویدیو مقایسه را در پایین مشاهده و یا دانلود نمایید.