معرفی فناوری Apple Sim؛ قابلیتی که در کنفرانس دیشب ناگفته ماند

شب گذشته اپل دو تبلت جدید آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۳ که هر دو مجهز به سنسور تاچ آی‌دی شده‌اند را معرفی کرد. برخلاف آیپد مینی ۳ که در کمتر از یک دقیقه و تنها با یک صفحه اسلاید معرفی شد، اپل سخنرانی مفصلی برای معرفی آیپد ایر ۲ ترتیب داده بود. صحبت از مواردی نظیر تجهیزشدن این تبلت به چیپ سریع‌تر A8X، دوربین به مراتب قوی‌تر، افزوده‌شدن پشتیبانی از سرویس اپل پی و کمترشدن ضخامت. اما اگر به وبسایت اپل مراجعه کرده باشید،‌ در وصف امکانات تو تبلت جدید نام قابلیتی را خواهید دید که در کنفرانس شب گذشته سخنی از آن به میان نیامد. قابلیت بسیار جالب Apple Sim.

به طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، Apple Sim نام سیمکارتی است که به طور پیش‌فرض بر روی مدل سیمکارت‌خور آیپد ایر ۲ و آیپد مینی ۳ قرار داده خواهد شد و امکان استفاده از خدمات چندین اپراتور مشخص را به کاربر خواهد داد. کلیت همین است، اما انتظار نداریم که با همین یک جمله قضیه را متوجه شده باشید. از این رو آن چه اپل در وصف این سیمکارت در وبسایت خود آورده است را برایتان بازگو می‌کنیم:

Apple SIM سیمکارتی است که به طور پیش‌فرض بر روی مدل سیمکارت‌خور آیپد مینی ۳ و آیپد ایر ۲ وجود خواهد داشت. Apple SIM این امکان را به شما خواهد داد که بتوانید از پلن‌ها و سرویس‌های کوتاه مدت اپراتورهای‌ مشخصی در آمریکا و اروپا بر روی آیپد خود استفاده کنید. بدین ترتیب هر گاه که نیاز به اینترنت بر روی آیپدتان پیدا کردید، کافی است اپراتورهای تحت پشتیبانی اطرافتان را شناسایی کرده و از طریق هر کدام که دلخواهتان بود اقدام به خرید بسته‌ی اینترنت کوتاه مدت مناسب خود کنید. بدین ترتیب زمانی که در حال مسافرت هستید، تنها با Apple SIM خواهید توانست از خدمات اپراتورهای متعدد بهره ببرید.

Screenshot-2014-10-17-00.55.23

در صفحه‌ی خرید آیپد توضیح در مورد این فناوری بیش از این نیز بسط داده شده است:

نسخه‌ی سیمکارت خور این وسیله به طور پیش فرض مجهز به Apple SIM است. Apple SIM این امکان را می‌دهد که از بسته‌های کوتاه‌مدت (یک روزه، یک هفته‌ای یا یک ماهه) هر یک از اپراتورهای تحت قرارداد نظیر AT&T، Sprint و T-Mobile استفاده کنید. هر زمان که خواستید می‌توانید Apple SIM را فعال کنید. بدین ترتیب هر لحظه که به اینترنت سلولار نیاز پیدا کردید خواهید توانست بسته‌ی مدت‌دار مناسب برای خود را خریداری کنید.

اپراتورهای تحت پوشش این فناوری فعلاً  AT&T، Sprint و T-Mobile در آمریکا و EE در اروپاست.